خبرگزاری کار ایران

تقوی:

اگر مجلس از مردم فاصله بگیرد، دیگر نمی‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۳۷

منتخب مجلس یازدهم تاکید کرد: اگر مجلس از ولایت فاصله بگیرد دیگر نمی‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد و این از مشخصات مجلس تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید رضا تقوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در جلسه هم‌اندیشی «مجلس تراز انقلاب اسلامی» گفت: عنوان خیلی خوبی برای نشست انتخاب شده است؛ "مجلس تراز انقلاب اسلامی" باید ببینیم که انقلاب اسلامی چه بود به چه ویژگی‌هایی داشت و آیا مجلس این ویژگی‌ها را دارد یا خیر.

وی افزود: انقلاب، نخست یعنی تحول و اگر تحول را از انقلاب بگیریم، دیگر انقلاب نیست؛ مجلس تراز انقلاب اسلامی از بارزترین مشخصه‌اش این است که خواستار تحول در کشور باشد. 

تقوی با اشاره به خطبه‌ای از امام علی (ع) گفت: اگر مجلس از تحول فاصله بگیرد، دیگر نمی‌تواند در تراز انقلاب باشد.

وی ادامه داد: دوم اینکه انقلاب اسلامی با اعتقاد مردم حول محوریت رهبری و ولایت شکل گرفت و امروز نیز ولایت‌محور است. اگر مجلس از ولایت فاصله بگیرد، دیگر نمی‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد و این از مشخصات مجلس تراز انقلاب اسلامی است.

منتخب مردم تهران گفت: سوم اینکه انقلاب اسلامی مردمی بود و مردم بر محور رهبری امام گرد آمدند و این انقلاب را به نتیجه رساندند، اگر مجلس از مردم فاصله گرفت، از انقلاب فاصله گرفته و نمی‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی از آغاز اعلام کرد که ضد استکبار و ظلم بوده که نماد استکبار هم آمریکا است، این انقلاب ضدآمریکایی بود و مجلس تراز انقلاب اسلامی اگر مقابله با شیطان بزرگ و آمریکای جهان خوار را به نمایش نگذارد، دیگر مجلس تراز انقلاب اسلامی نیست.

تقوی با اشاره به تعبیر امام مبنی بر ایکه این انقلاب، انقلاب پابرهنگان است، گفت: اگر این به توجه نشود دیگر این انقلاب نه مردمی و نه اسلامی است، اگر مجلس خجالت بکشد که شعار «نصر من الله و فتح‌ القریب» و «الله اکبر» را سر بدهد و یا دستش برای نوشتن بلرزد، این مجلس در تراز انقلاب نیست.

وی افزود: هرچه داریم از شهدا داریم و سر سفره شهدا هستیم. این انقلاب از برکت خون شهدا به اینجا رسیده است، بنابراین این جلسات برای انقلاب اسلامی و آرمان‌های شهدا است.

تقوی خاطرنشان کرد: اگر مجلس بخواهد خودش را مجلس تراز انقلاب تراز کند باید این ویژگی‌ها را داشته باشد؛ در پایان کار مجلس دهم شورای نگهبان اعلام می‌کند که برخی از نمایندگان آن صلاحیت ورود به انتخابات مجلس یازدهم را ندارند، بنابراین این مجلس نمی‌تواند مجلس تراز انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز