خبرگزاری کار ایران

شمس‌الدین حسینی:

انتخاب ما برای ریاست مجلس، «حاجی بابایی» است/ نیکزاد کاندیدای نایب رئیسی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۲۷۶

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتخاب جمعی از منتخبان مجلس یازدهم برای بر عهده‌گیری ریاست این مجلس حاجی بابایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شمس‌الدین حسینی منتخب مجلس یازدهم در جلسه هم‌اندیشی مجلس تراز انقلاب اسلامی ضمن تبریک عید فطر و گشایش مجلس یازدهم گفت: بازگشایی مجلس یازدهم با چله دوم انقلاب همزمان شده و راهبردی‌ترین سندی که ما می‌توانیم در دست بگیریم، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر انقلاب برای پیشبرد آن است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: همانطور که در مقدمه این بیانیه آمده امیدواریم این بیانیه زمینه‌ساز تمدن اسلامی و راهی برای ظهور منجی بشریت باز کند.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه اهواز به دیدار جوانی رفت که عکس مجروح شدنش در اعتراضات به بی آبی در سوم خرداد چندین روز است سوژه اول شبکه های اجتماعی شده است.با اشاره به مجلس پیش‌رو افزود: بررسی اجمالی که می‌توان داشت این است که مجلس یازدهم مجلس فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است، فرصت‌ها مهم هستند؛ چراکه می‌تواند یک دهه از چله دوم انقلاب را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین شکل‌گیری ارکان کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منتخب مردم تنکابن یادآور شد: وقتی به تجارب و دستاوردهای زنان و مردانی که به مجلس راه پیدا کرده‌اند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ما در هر مسئولیتی چهره‌های برجسته داریم و اگرچه کار برای انتخاب سخت می‌شود اما بی‌تردید باید اصل این ویژگی را پاس داشت. 

وی خاطرنشان کرد: برای همه موقعیت‌های مجلس شورای اسلامی ما چهره‌های برجسته داریم. اگرچه آنطور که در قانون اساسی آمده، مجلس شورای اسلامی متفاوت از قوه مجریه است و نباید این تلقی پدید بیاید که اگر ما ۱۲ پست در هیئت رئیسه داریم و اساسا هیئت رئیسه گذاشته‌ایم، سایر نمایندگان به دنبال این ۱۲ نفر هستند، ما برای هر کاری باید دست به انتخاب و مشورت بزنیم و لذا افرادی که کاندیدای هیئت رئیسه می‌شوند و شده‌اند برای مسئولیت و خدمت بیشتر به میدان بیایند و گرنه مجلس مانند ریاست‌جمهوری نیست.

حسینی با بیان اینکه طرح بحث ریاست و هیئت رئیسه را با هدف خدمت، دنبال کردم و مسیرم نیز مسیر وحدت است، گفت: در مسیر وحدت باید اصول را مبنا قرار داد وگرنه در یک فرد از پیش تعیین شده، وحدتی پایدار نخواهد بود.

وی با اشاره به مشورت‌های خود با نیکزاد، حاجی بابایی و سایر منتخبان مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در مجموع با عموم دوستان که صحبت می‌کردیم، پیشنهاد دادند که از میان ما سه نفر یک نفر کاندیدای ریاست شود و فضا و شرایط را برای انتخاب سخت‌تر نکنند و با توجه به جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که آقای حاجی‌بابایی این مسئولیت را به عهده بگیرند.

حسینی ادامه داد: اگرچه آقای حاجی‌بابایی برای ما عزیز هستند اما آقای نیکزاد نیز دارای سوابق بسیار خوب هستند اما جمع‌بندی این بود که در خدمت آقای حاجی‌بابایی باشیم و بنا به اینکه ایشان با ساز و کار مجلس آشنایی بیشتری دارند، قرار شد آقای حاجی بابایی در این جایگاه قرار بگیرد که من همین‌جا به ایشان تبریک می‌گویم.

وی افزود: همچنین آقای نیکزاد صلاح دیدند که علیرغم همه فشارها در جمع افرادی که کاندیدای نایب رئیسی هستند، قرار بگیرند. البته افرادی مثل آقای مصری، فرهنگی، زاهدی و مرادی هم برای نایب رئیسی حضور دارند.

حسینی در پایان با بیان اینکه اولویت اول کشور مسئله اقتصادی است، افزود: من کمیسیون‌های تخصصی مثل برنامه و بودجه حضور پیدا می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز