خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌‌دهد؛

کدام منتخبان تهران در مجلس یازدهم از دریافت حق مسکن خودداری کردند؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۲۴۶

تعدادی از منتخبان مردم در مجلس یازدهم از دریافت حق مسکن خودداری کردند و معتقدند نماینده‌ای که در تهران زندگی می‌کند و خانه دارد نباید این تسهیلات را دریافت کند . این دسته از منتخبان اعتقاد دارند بهتر از است این مبلغ که کم هم نیست، در جایی که به تولید و رونق اشتغال جوانان اختصاص پیدا می‌کند هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارائه تسهیلات به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جلمه حق مسکن در دوره‌های مختلف پارلمان به وکلای ملت ارائه شده است. هر نماینده می‌تواند طبق آن‌چه که ردیف‌های نمایندگی مجلس عنوان می‌کند، برای مواردی همچون هزینه خودرو، اجاره مسکن، تامین خودرو در حوزه انتخابیه، دفتر نمایندگی در حوزه انتخابیه، پرواز‌های داخلی یا خارجی انجام ماموریت، یک محافظ یا مسئول دفتر، راننده و پاداش نمایندگی که سه ماهه پرداخت می‌شود، تسهیلات دریافت کند.

حال تعدادی از منتخبان تهران در مجلس یازدهم از دریافت حق مسکن خودداری کرده و اعلام می‌کنند وقتی در تهران ساکن هستند، نیازی به دریافت تسهیلات مسکن از سوی خانه ملت ندارند.

نماینده ساکن در تهران، نیازی به دریافت تسهیلات مسکن مجلس ندارد

زهر سادات  لاجوردی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره اعلام انصرافش از دریافت تسهیلات مسکن به ایلنا، گفت: معتقدم نمایندگانی که در تهران ساکن هستند هیچ دلیلی برای اینکه از حق مسکنی که مجلس در دوره‌های قبل برای همه نمایندگان در نظر گرفته است ندارند.

وی تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد باید از ریخت و پاش‌ها جلوگیری کنیم و این هم یکی از کارهایی است که در این راه می‌شود انجام داد.

لاجوردی خاطرنشان کرد: بسیاری از ریخت و پاش‌هایی که در دولت و مجلس و نهادهای دیگر انجام می‌شود باید جلویش گرفته شود و نمایندگانی که آمدند به مردم خدمت کنند باید از خودشان شروع کنند و از این‌گونه مزایایی که برای‌شان در نظر گرفته شده است تا جایی که امکان دارد استفاده نکنند.

با انصراف از تسهیلات مسکن مجلس می‌توانیم صندوقی در مجلس برای جوانان پایه‌گذاری کنیم

وی گفت‌: وضعیت مسکن نمایندگان تهران که در این شهر سکوت دارند با وضعیت نمایندگانی که از سایر شهرهای کشور به مجلس می‌آیند، متفاوت است. لذا من هم از دریافت تسهیلات مسکن مجلس خودداری کردم.

نماینده دیگری که از دریافت هزینه مسکن از سوی مجلس شورای انصراف داد، مالک شریعتی نیاسر است او در حساب کاربری توئیترش عنوان کرد: پیشنهادم به منتخبان مردم تهران این است که از دریافت تسهیلات مسکن از سوی مجلس شورای اسلامی خودداری کنند؛ چراکه با تجمیع این مبالغ، پایه‌گذار صندوقی در مجلس برای اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان شویم.

«هیئت رییسه مجلس دهم برای ودیعه/اجاره مسکن نمایندگان دوره یازدهم مبالغی را مصوب کرده. در جلسه ۱ ماه قبل فرمی دادند که امضا نکردم و استفاده نخواهم کرد. به همکاران عزیزی که نیاز ندارند پیشنهاد می‌کنم با تجمیع این مبالغ، پایه‌گذار صندوقی در مجلس برای اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان شویم.

شفافیت طبق آنچه شفاهی گفتند، هر نماینده می‌تواند هرماه مبلغ ۱۱میلیون تومان برای هزینه اجاره مسکن (قابل افزایش سالانه) دریافت کند یا ۴۸ ماه آن را یکجا بصورت ودیعه "بلاعوض" (ثابت و بدون افزایش) دریافت نماید. البته گفتند مبلغ نهایی برای اجرایی شدن باید به تصویب هیات رییسه مجلس یازدهم برسد.»

کدام منتخبان تهران در مجلس یازدهم از دریافت حق مسکن خودداری کردند؟

کدام منتخبان تهران در مجلس یازدهم از دریافت حق مسکن خودداری کردند؟

 

دریافت تسهیلات مسکن مجلس را غیراخلاقی و غیر شرعی می‌دانم

پس از اعلام انصراف عدم دریافت تسهیلات مسکن از سوی لاجوردی و شریعتی نیاسر دیگر منتخب تهران که اعلام کرد نیازی به دریافت این تسهیلات ندارد و اساساً آن را غیراخلاقی و غیر شرعی می‌داند، اقبال شاکری بود.

وی در حساب توئیترش اعلام کرد که تسهیلات مسکن از سوی مجلس را دریافت نخواهد کرد و دیگر منتخبان مردم تهران هم درخواست به این پویش بپیوندند. 

اینجانب این تسهیلات را دریافت نمی‌کنم و اساسا در صورت تمکن مالی جهت اجاره یا خرید ملک، نه تنها انصراف آن فضیلتی نیست بلکه گرفتن این تسهیلات را غیر اخلاقی و غیرشرعی می‌دانم.

کدام منتخبان تهران در مجلس یازدهم از دریافت حق مسکن خودداری کردند؟

 

مجلس ۲۶۰ نماینده غیرتهرانی دارد که تسهیلات مسکن حق آنان است

الیاس نادران دیگر منتخب تهران است که اعلام کرد: تسهیلات مسکن مجلس را دریافت نخواهد کرد و این هزینه را از آن نمایندگان شهرهای دیگر کشور می‌داند.

بعد از موضع خوب آقامالک اعلام می‌کنم من هم نیازی به هزینه مسکن ندارم و پولی بابت آن نخواهم گرفت. مجلس ۲۶۰ نماینده غیرتهرانی دارد که بسیاری تازه راهی بهارستان شده و ساکن تهران نبودند. از رسانه‌ها و افکارعمومی می‌خواهم تفاوت‌ها را ببینند و با درک آن به دیگران فشار ناروا نیاورند

کدام منتخبان تهران در مجلس یازدهم از دریافت حق مسکن خودداری کردند؟

 

باید دید آیا دیگر منتخبان تهران هم به این پوشش می‌پیوندند و از دریافت تسهیلاتی که مجلس شورای اسلامی برای نمایندگان در نظر گرفته‌، انصرف می‌دهند یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز