خبرگزاری کار ایران

یوسف‌نژاد:

ادعای موهن دستکاری در مصوبات مجلس، نشانه بی‌اطلاعی از فرآیند قانون‌نویسی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۸۳۸

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد کسانی که ادعای دستکاری در مصوبات مجلس را دارند، به مجلس توهین کرده و شناخت درستی از فرآیند قانون نویسی ندارند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به ادعای کذب تغییر مصوبات مجلس که روز گذشته از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شد، گفت: هیات رئیسه نمی تواند در مسیر تصویب قوانین در محتوای طرح یا لایحه دخل و تصرفی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس روند قانون نویسی را توضیح داد: قانون نویسی فرآیند و تشریفاتی دارد که در تصویب بودجه، طرح یا لایحه این مراحل طی می شود، پس از آن که طرح از سوی نمایندگان یا شورای عالی استان ها یا لایحه از طرف دولت به مجلس ارسال می شود، هیات رئیسه موضوع را به کمیسیون مربوطه ارجاع می دهد و کمیسیون درباره آن گزارشی تهیه می کند که قبل از قرائت و بررسی در صحن در اختیار سایر نمایندگان قرار می گیرد.

نماینده مردم ساری در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین مصوبه کمیسیون واضح است و همان مصوبه به صورت جز به جز در صحن علنی قرائت می شود، ثبت و ضبط می شود با این حساب آنچه که تصویب می شود شفاف و واضح است.اگر کسی ایراد و اشکالی داشته باشد می تواند به متن‌مشروح‌ مذاکرات رجوع کند.

وی تاکید کرد: هیات رئیسه نقشی در محتوای قانون نویسی ندارد، حتی زمانی که مصوبه به شورای نگهبان ارسال می شود و به مجلس بر می گردد هیات رئیسه تنها نقش واسطه اداری دارد، ایرادات را برای رفع به اطلاع کمیسیون می رساند، اگر کسی اشکالی دارد و می گوید کلمه ای اضافه شده یا نشده به هیات رئیسه مراجعه کند.

یوسف نژاد در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند متن قانون را تغییر دهد، گفت: ادعا دستکاری در مصوبات مجلس ادعایی موهن بوده و نشان دهنده عدم شناخت و معرفت از مراحل تصویب قانون و نقش و وظیفه  هیئت رئیسه است، تا کنون چنین اتفاقی نیافتاده و درباره آن نشنیدم اما اگر کسی چنین ادعایی دارد به مشروح مذاکرات رجوع کند، در زمان بررسی طرح و لایحه موافق و مخالف اظهار نظر می کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید براینکه چنین مراحلی نیز برای تصویب قانون بودجه طی می شود، بیان داشت: ادعای دستکاری در مصوبه مجلس صحت ندارد و از عجایب است کسی چنین ادعا کند که بعد از ارجاع به شورای نگهبان ویرگول یا کلمه ای حذف یا اضافه شده است به نظر من کسی که چنین ادعایی دارد شناختی از مجلس و مراحل تصویب قانون ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز