خبرگزاری کار ایران

کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

توانایی تعامل با سایر قوا ویژگی مهم رییس منتخب باشد/افراد پاکدست و بی‌حاشیه در مسند امور قرار گیرند/ فرد مفسد نمی‌تواند با فساد مقابله کند

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۵۳۴

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفت: ساختن وجهه خود به قیمت تخریب دیگران در شأن فردی که خود را اصولگرا دانسته و داعیه‌دار تبعیت از ولایت فقیه باشد، نیست.کسی که در تخریب دیگران کار می‌کند از دایره اصولگرایی خارج است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رایزنی‌ها درخصوص انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و به ویژه کرسی ریاست مجلس در روزهای گذشته به اوج خود رسید، از یکسو نزدیکان هرکدام از چهره‌هایی که داوطلب این جایگاه هستند ویژگی‌های مختلفی را برای فردی که قصد تصدی کرسی ریاست مجلس را دارد، بر می‌شمارند و از سوی دیگر حامیان برخی کاندیداهای ریاست که همگی از درون جریان اصولگرا هستند، دیگران را متهم به نزدیکی با جریان رقیب با هدف پیروزی در انتخابات ریاست مجلس کرده‌اند، مساله‌ای که حتی با واکنش تند مرتضی آقاتهرانی مواجه شد و آن را «خلاف تقوای سیاسی» دانست، در همین راستا گفتگویی با احمد کریمی اصفهانی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری داشتیم.

کریمی اصفهانی درخصوص حمله‌ حامیان یکی از کاندیداها به سایرین و مطرح کردن ائتلاف آن‌ها با جریان رقیب با هدف پیروزی در انتخابات ریاست مجلس، ابراز داشت: «اعضای جریان اصولگرایی باید به اخلاق اسلامی پایبند باشند و تخریب رقیب در اخلاق اسلامی جایی ندارد».

وی البته شرط عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده برای فردی که رییس مجلس می‌شود را از روی تنگ نظری می‌داند اما معتقد است که «مدیریت مجلس کمتر از ریاست‌جمهوری نیست»

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین مجلس را یکی از ارکان نظام دانست که خدشه به اعتبار مجلس به جایگاه و اعتبار نظام اسلامی آسیب وارد می‌کند و خاطرنشان کرد: در همین راستا باید افزاد پاکدست و بدون حاشیه در کارنامه عملکرد، ریاست آن را برعهده گیرند.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌ خوانید:

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص مطرح شدن برخی ادعاها پیرامون بعضی کاندیداهای ریاست مجلس توسط حامیان یکی از کاندیداها مبنی بر نزدیک شدن به جریان رقیب، گفت: اولین مساله‌ای که باید در یک مجلسی که داعیه اصولگرایی دارد، جاری باشد اخلاق اسلامی است و تخریب رقیب در اخلاق اسلامی هیچ جایی ندارد. انسان باید خودش را اثبات کند و در این مسیر هر اندازه که می‌تواند تلاش کند، منتها بدون غلو و بدون تخریب دیگران باید این کار انجام شود.

وی ادامه داد: اما ساختن وجهه خود به قیمت تخریب دیگران یقیناً از شأن فردی که خود را اصولگرا دانسته و داعیه‌دار تبعیت از ولایت فقیه و اسلامی بودن باشد، به دور است. من قصد نام بردن از کسی را ندارم اما هرکسی که اینگونه رفتار کرده و در جهت تخریب دیگران کار می‌کند، از دایره اصولگرایی خارج بوده و این فرآیند برای او یک امتحان است.

کریمی اصفهانی افزود: تصمیم‌گیری در خصوص هیات رییسه برعهده نمایندگان است و یکی از مسائلی که موجب می‌شود تا نظر نمایندگان نسبت به فرد تغییر کند، مواردی از این قبیل است و این برای او یک امتیاز منفی محسوب خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در خصوص مطرح شدن شرط «عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» برای رییس مجلس منتخب، اظهار داشت: من اگرچه معتقد هستم که ریاست و مدیریت مجلس کمتر از ریاست جمهوری نیست اما اگر کسی در مدیریت مجلس موفق بود و توانایی و استعداد حضور در جایگاه ریاست جمهوری را دارد، نباید مانع شد.

وی ادامه داد: به عقیده‌ من این نوع تعیین تکلیف کردن یا شرط گذاشتن بیشتر شباهت به تنگ نظری یا سهم‌خواهی دارد که حالا اگر اینجا هستی پس در فلان جا نباید باشی، ممکن است که به زبان نیاورند اما سهم‌خواهی در این مساله مستتر است.

کریمی اصفهانی در ادامه بیان داشت: پیش از این هم مطرح شده بود که اگر کسی در این دوره رییس مجلس شود، سال آینده نباید داوطلب ریاست باشد و اجازه دهد که دیگری ریاست را برعهده گیرد، اگر چه چرخشی بودن ریاست مجلس اتفاق خوبی است که کمک می‌کند تا هر فردی توانمندی خود را نشان دهد اما این که به صورت شرطی باشد به نظر من اتفاق خوبی نیست.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص ویژگی‌های افرادی که داوطلب کرسی ریاست هستند، با اشاره به اهمیت تعامل رییس مجلس با سایر قوا، تصریح کرد: درخصوص ویژگی‌هایی که رییس مجلس باید حائز آن باشد، نخست اینکه هر فردی که در نظام جمهوری اسلامی می‌خواهد مسئولیت بپذیرد باید از ولایت فقیه تبعیت داشته باشد، البته این تبعیت به معنی تعطیل کردن نظر کارشناسی نیست بلکه فرد باید صاحب‌نظر باشد اما بداند که حرف آخر را ولی فقیه می‌زند.

وی ادامه داد: ویژگی مهم دیگر این که فردی که برای این کار انتخاب می‌شود باید با سایر قوا تعامل داشته باشد، یعنی ضمن حفظ استقلال هر قوه برای پیشرفت در کارهای نظام تنها زمانی موفق خواهیم شد که قوای سه گانه با یکدیگر تعامل داشته باشند.

کریمی اصفهانی در ادامه با تاکید بر اهمیت استکبارستیز بودن فرد منتخب، اظهار داشت: با توجه به اینکه استکبارستیزی از ابتدا جزو اصول نظام بود و استکبار هم تمام سعی خود را برای هماهنگی با تمام دنیا برای شکست دادن نظام جمهوری اسلامی به کار بسته است، استکبار ستیزی باید یکی از ویژگی‌های فردی که انتخاب می‌شود، باشد. همچنین فرد منتخب باید مردمی باشد یعنی از مردم جدا نباشد، درد و گرسنگی مردم نیز درد و گرسنگی او باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخی به این مضمون که برخی چهره‌های اصولگرا معتقدند که «بهتر است کارنامه‌ رییس منتخب مجلس فاید هرگونه شبهه باشد تا مورد سواستفاده جناح رقیب قرار نگیرد»، بیان داشت: در اسلام شرط است که در نظام اسلامی هرکسی پاک‌تر و بی‌حاشیه‌تر است، باید در مناصب مختلف نظام قرار گیرد، کسی که می‌خواهد در مناصب نظام جمهوری اسلامی باشد اولین چیزی که دارد باید خودش صالح باشد، چراکه اگر خودش مفسد باشد و نتواند با فساد مقابله کند، نه تنها به خودش لطمه می‌زند بلکه هم به آن قوه‌ای که در آن حضور دارد آسیب می‌زند و هم برای نظام خسارت درپی خواهد داشت. بالاخره ما داعیه‌ی این را داریم که نظام جمهوی اسلامی می‌تواند به عنوان الگوی اسلامی که سرمشقی برای ملت های دنیا باشد، عمل کند.

وی ادامه داد: اکنون چشم امید کشورهای مختلف مانند؛ یمن، لبنان، عراق، سوریه و بعضی کشورهای دیگر به این است که ما بتوانیم با مدیریت خوب و سلامت کشور روشی را ارائه کنیم که سایر کشورها الگو بگیرند.

کریمی اصفهانی در ادامه اظهار داشت: اگر خدای نکرده یک فردی در مجلس فساد انجام دهد واقعا به اصل نظام آسیب زده است، لذا فساد یک شخصی که در این جایگاه می‌گیرد فساد یک فرد عادی نیست چرا که در نتیجه‌ عملکرد او مردم به مجلس بدبین می‌شوند و بعد از مجلس به نظام هم بدبین خواهند شد و باید بدانیم که با فساد نمی‌توانیم اهداف انقلاب را دنبال کنیم. در نتیجه افراد سالم، پاکدست و بدون حاشیه در مناصب قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز