خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

قدرت‌های بزرگ در مقابله با کرونا بی‌کفایت بوده‌اند/ احترام جهانی به آمریکا کاهش یافته است/ مردم آمریکا بیش از آنچه ممکن است، رنج می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۳۴۹

استاد روابط بین الملل با تاکید بر بی‌کفایتی قدرت‌های بزرگ جهان در مواجهه با کرونا گفت: واشنگتن قصور خود را نادیده می‌گیرد و انگشت اتهام را به سمت دیگر کشورها دراز می‌کند.

رونالد سانی (Ronald Suny) استاد تاریخ، علوم سیاسی و ملی‌گرایی است وی استاد دانشگاه شیکاگو آمریکاست.

وی هم چنین در حوزه روابط بین‌الملل نیز کار کرده است. سانی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌ها و شیوع کرونا بیان کرد.

کرونا بیشتر از طبقات متوسط ​​و بالا به افراد فقیر و آسیب‌پذیر حمله می‌کند

رونالد سانی در ابتدا در مورد همه‌گیری کرونا گفت: کرونا ویروس از مرزها عبور می‌کند و به افراد ممتاز یا فقیر احترام نمی‌گذارد. متأسفانه، کرونا ویروس بیشتر از طبقات متوسط ​​و بالا به افراد فقیر و آسیب‌پذیر حمله می‌کند.

قدرت‌های بزرگ جهان در امتحان مقابله با کرونا شکست خورده‌اند

وی در ادامه با اشاره به بی‌کفایتی کشورها در مقابله با کرونا گفت: قدرت‌های بزرگ جهان در امتحان مقابله با این ویروس شکست خورده‌اند. آنها در مقابله با این تهدید پاسخگو نبوده‌اند.

مردم آمریکا بیش از آنچه ممکن است، رنج می‌بینند

سانی یادآور شد: اکنون ایالات متحده بیشترین تعداد مرگ و میر نسبت به هر کشور دیگری را دارد. از آنجا که ثروتمندترین کشور جهان با جامعه‌ای ناسازگار و بدون توانایی ایجاد همدلی اداره می‌شود، مردم آمریکا بیش از آنچه ممکن است، رنج می‌بینند. 

کاخ سفید همه را به جز خود سرزنش می‌کند

وی تاکید کرد: واشنگتن از پذیرش مسئولیت عواقبی که دولت بد ترامپ به آمریکایی‌ها وارد کرده است، خودداری می‌کند و قصور خود را نادیده می‌گیرد. کاخ سفید همه را به جز خود سرزنش کرده است؛ چین، دموکرات‌ها‌، رئیس‌جمهور اوبا، ، نانسی پلوسی و بسیاری از متخصصان پزشکی خود را تحقیر و به آنها انتقاد کرده است‌.

بی‌کفایتی دولت آمریکا در سیاست‌های این کشور در خاورمیانه مشهود است

استاد دانشگاه شیکاگو در ادامه افزود: بی‌کفایتی و بی پروایی دولت آمریکا در سیاست‌های این کشور در خاورمیانه مشهود است. ایرانیان مورد هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند و از تحریم‌های آن به ویژه در این روزها رنج می‌برند. فلسطینی‌ها توسط ایالات متحده دچار این شرایط شده‌اند و با  اسرائیلیها مواجه‌اند. بازرگانان میلیاردها دلار از فروش اسلحه به سعودی‌هایی که فقیرترین کشور منطقه، یمن را نابود می‌کنند، می‌گیرند.

احترام جهانی به ایالات متحده به طرز چشمگیری کاهش یافته است 

وی افزود: ترامپ آمریکا را منزوی کرده است و  احترام جهانی به ایالات متحده به طرز چشمگیری کاهش یافته است و کشورها به دنبال رهبری دیگر به جز آمریکا برای جهان می‌گردند.

امید ما این است که ضرب المثل فارسی واقعیت پیدا کند

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: فقط آمریکایی‌ها می‌توانند با رای دادن به حریف ترامپ آینده خود را تغییر دهند. امیدی وجود دارد که سال آینده یک رئیس‌جمهور جدید با یک سیاست روشن‌تر آغاز شود. امید ما این است که ضرب المثل فارسی واقعیت پیدا کند که می‌گوید " در ناامیدی بسی امید است پایان شب سیه سپید است"

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز