خبرگزاری کار ایران

به صورت ویدئو کنفرانس؛

آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سیستان و بلوچستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۷۲۹

آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آئین بهره برداری از طرح‌های ملی سیستان و بلوچستان به صورت ویدئو کنفراس با حضور رئیس جمهور و وزرای دولت آغاز شد.

در این مراسم سه طرح ملی سازه کنترلی بین چاه نیمه ۱ و ۳، احداث خروجی مستقل چاه نیمه شماره ۴ و طرح جامع ساماندهی و لایروبی رودخانه سیستان در حوزه پروژه های وزارت نیرو در استان سیستان و بلوچستان روز با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به بهره‌برداری رسید.

سازه کنترلی بین چاه نیمه ۱ و ۳ در شهرستان زهک با ظرفیت آبگیری ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه با هدف کمک به مدیریت بهینه منابع آب چاه نیمه، جداسازی منابع شرب و کشاورزی، مدیریت حجم مخازن و کاهش تبخیر چاه نیمه‌ها و با اشتغالزایی برای ۱۷۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

طرح احداث خروجی مستقل چاه نیمه شماره ۴ نیز با کانال تقرب به طول ۲ هزار ‌و ۲۰۰ متر و با هدف تامین آب کشاورزی هامون، نیمروز، زابل و ۶۲ درصد آب اراضی دشت سیستان، افتتاح شده است.

همچنین طرح جامع ساماندهی و لایروبی رودخانه سیستان در زابل به منظور لایروبی ۲۶ میلیون متر مکعب در بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ساماندهی ۲ میلیون متر مکعب با هدف افزایش ظرفیت آبگیری رود سیستان، افزایش آبگیری انهار، مدیریت بهینه رسوب و افزایش سهم آب ایران با دستور روحانی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز