خبرگزاری کار ایران

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۴۷۹

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدر با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی و آموزشی و همچنین به جهت استفاده از امکانات و توانمندی های دو طرف، تفاهم نامه‌ای به امضاء رساندند.

به گزارش ایلنا، در مراسمی با حضور سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سرهنگ مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تفاهم نامه ایی با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدر جهت استفاده از امکانات و توانمندی های دو طرف به امضاء رسید.

فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح دراین مراسم طی سخنانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر موضوع این تفاهم نامه را همکاری علمی، پژوهشی، ترویجی و اجرایی در زمینه های مرتبط با بهره برداری از امکانات دو طرف از قبیل سامانه، توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه ای ، ارتباطات بین المللی و داده های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق عنوان کرد.  

وی در ادامه برگزاری رویدادهای فناورانه ، سمینارها، دوره های تخصصی، مانورها، کارگاه ها و دوره های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره ها و همایش های علمی مشترک در سطوح ملی ، منطقه ای و بین المللی را از دیگر موضوعات مورد تفاهم بین دو سازمان برشمرد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همچنین بر بهره برداری از توان دو طرف جهت پاسخگویی به نیاز های نوآورانه کشور در حوزه فناوری های علوم جغرافیایی و ژئوماتیک در راستای حوزه امنیت تأکید کرد.

فخری همچنین ارائه خدمات آزمایشگاه سنجش از دور محیط و طیف سنجی و شناسایی انواع کشت گیاهان غیرقانونی، همکاری در خصوص طراحی و پیاده سازی سامانه های تحت وب،  همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت چاپخانه سازمان در حوزه چاپ ونشر، ارائه خدمات علمی و اطلاعاتی در زمینه های فنی و تخصصی، همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین جهت تهیه عکس های هوایی و نقشه درمقیاس های مختلف، همکاری در زمینه نقشه برداری زمینی، فتوگرامتری وتصاویرماهواره ای،  تولید نقشه و دیگر داده های مکانی مورد نیاز پلیس ، همکاری و مشارکت در تجهیز سخت افزاری، نرم افزاری ، آزمایشگاهی و ایجاد کارگاه ها و مراکز تحقیقاتی درسازمان با هدف بهره برداری مشترک را از مهمترین تعهدات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در این تفاهم نامه برشمرد.   

گفتنی است تهیه مستمر عناوین و موضوعات تحقیقی و پژوهشی مورد نیاز،  همکاری در تولید نقشه های موضوعی مرتبط با مواد مخدر،همکاری و مشارکت درتالیف، تهیه کتب و اطلس در حوزه چالش های مرتبط با مواد مخدر، همکاری ومشارکت در راستای پایش دائمی مخاطرات مواد مخدر در کشور با بهره گیری از سنجش از دور و علوم ژئوماتیک از مهم ترین تعهدات پلیس در این تفاهم نامه ذکر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز