خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه روتگرز در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدوارم به زودی از شر ترامپ خلاص شویم/ آمریکایی‌ها بیشتر از همه کشورها از کرونا خواهند مرد/ ایران کادر درمان با ارزشی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۰۸۳

استاد دانشگاه روتگرز با انتقاد از ترامپ وی را بدترین رئیس‌جمهور و مسئول مرگ آمریکایی‌ها دانست و تاکید کرد: مردم آمریکا این روزها به شدت در بحرانند. باور کنید ما هم مشکلات خودمان را داریم.

مایکل راک‌لند بنیانگذار رشته مطالعات آمریکایی در دانشگاه روتگرز و استاد مطالعات آمریکایی و علوم سیاسی در این دانشگاه است. وی در گفت‌و‌گو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها و شیوع کرونا در جهان بیان کرد.

در تلاشیم تا ترامپ را در انتخابات آینده شکست دهیم

مایکل راک‌لند در ابتدا گفت: مشکل این است که ایران توسط آمریکا و یا اسرائیل دشمن در نظر گرفته شده است. من طرفدار تحریم‌ها نیستم. من طرفدار توافق ایالات متحده و سایر کشورها در زمان رئیس‌جمهور اوباما با ایران بودم. من به شدت با دولت پرزیدنت ترامپ مخالفم.

وی افزود: ما در تلاش هستیم تا ترامپ را در انتخابات بعدی خود شکست دهیم. اگر این کار را انجام دهیم، روابط با ایران بی‌نهایت بهبود خواهد یافت؛ زیرا ایالات متحده به توافق چند سال پیش باز می‌گردد و تحریم‌ها را در آن زمان لغو می‌کند.

ایران پزشکان و کادر درمانی ارزشمندی دارد

استاد علوم سیاسی دانشگاه روتگرز در ادامه به نقش پزشکان در درمان کرونا در ایران اشاره کرد و گفت: کرونا یک بحران پزشکی و درمانی  است و وضعیت کشورها در این زمینه به پزشکان و پرستاران خوب و متعهد بستگی دارد. ایران پزشکان و کادر درمانی ارزشمندی دارد که به مقابله با کرونا کمک کرده‌اند. 

 وی در ادامه با ابراز تاسف از تحریم‌ها گفت: ما با خلاص شدن از شر ترامپ و بازگرداندن توافقی که چند سال پیش در زمان رئیس‌جمهور اوباما انجام شد، تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.

مردم آمریکا این روزها به شدت در بحرانند

باور کنید ما هم مشکلات خودمان را داریم

راک‌لند تاکید کرد: ترامپ به نظر من بدترین رئیس جمهور تاریخ ما است. پس، باور کنید، ما هم مشکلات خودمان را داریم و به خصوص در این روزها به شدت در بحرانیم.

آمریکایی‌ها بیشتر از هر کشور دیگری از کرونا  خواهند مرد

ترامپ کاری برای مقابله با کرونا انجام نداد

وی در ادامه با انتقاد از رویکرد ترامپ در زمان کرونا گفت: به من گفته شده ایران سیستم پزشکی بسیار خوبی دارد. در همین حال، آمریکایی‌ها بیشتر از هر کشور دیگری از کرونا  جان خود را از دست داده‌اند یا خواهند مرد. افرادی مانند من هیچ احترامی به ترامپ ندارند زیرا او کاری برای مقابله با کرونا انجام نداد.

مسئولیت کشته‌های بی‌شمار آمریکایی با ترامپ است

ترامپ روزهای طاعون را برای ما زنده کرد

استاد دانشگاه روتگرز با بیان اینکه ترامپ روزهای طاعون را برای ما زنده کرد، گفت: به نظر من مسئولیت کشته‌های بی‌شمار آمریکایی با ترامپ است. بنابراین همانطور که قبلاً گفتم، ما هم‌مشکلات خودمان را داریم.‌

وی در ادامه تاکید کرد: تنش‌ها با ایران در حال افزایش است بنابراین جنگ محتمل و نگران‌کننده است من امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. از سوی دیگر امیدوارم ایران هم گام‌هایی در راستای کاهش تنش بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز