خبرگزاری کار ایران

نادری در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس یازدهم به دنبال لجبازی با دولت نخواهد بود/اعلام آمادگی ۱۲ نفر برای رقابت بر سر کرسی نایب رییسی مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۴۶۵

منتخب مجلس یازدهم، گفت: ما در اینکه دولت را به ریل اصلی برگردانیم مصر و جدی هستیم، البته این حرف‌ها به معنای لجبازی با دولت نیست، ما همکار دولت هستیم و دولت هم همکار ما است.

احمد نادری منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص بالا رفتن سطح مطالبات مردم از این مجلس در اثر برخی شعارهای منتخبان و نحوه مواجهه اصولگرایان مجلس یازدهم با دولت، گفت: ببینید به دلیل عملکرد دولت فعلی و مجلس دهم که کجی کارکردهای جدی داشته است، انتظارات از این مجلس بسیار زیاد است و در این شکی نیست، من معتقدم که دولت با سیاست‌های اقتصادی نئولیبرالی خود انحراف جدی از اصول انقلاب ایجاد کرد که این انحراف در امور اقتصادی و معیشتی مردم تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: سوالی که مطرح می‌شود این است که مجلس در اثر این توقعات می‌خواهد چه کار کند و آیا می‌تواند به انتظارات پاسخ دهد؟ به عقیده‌ من در حوزه قانونگذاری و بودجه‌ای با توجه به اینکه بودجه مصوب شده است ما خیلی نمی‌توانیم کاری صورت دهیم مگر این که یک اصلاحیه‌های مختصری در تعامل با دولت مصوب کنیم، منتها باز هم کار خاصی نمی‌توان انجام داد؛ چرا که قبلا انجام شده است، اما در بعد نظارتی مجلس، در اینکه ما بالای سر دولت باشیم و دولت را برگردانیم به ریل اصلی مصر و جدی هستیم، البته این حرف‌ها به معنای لج و لجبازی با دولت نیست، ما همکار دولت هستیم و دولت هم همکار ما است.

منتخب مردم تهران با تاکید بر اینکه قوای سه‌گانه باید در تعامل با یکدیگر امور را پیش ببرند، اظهار داشت: قوای سه‌گانه اگر در یک منظومه تعریف نشوند و هر کدام یک ساز مخالف بزنند، دیگر اصل اساسی همکاری و تعامل معنای خود را از دست می‌دهد، ما معتقدیم یک جاهایی انحراف‌هایی وجود دارد که باید با نظارت آن را به مسیر اصلی انقلاب برگردانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در بحث قانونگذاری غیر از بودجه که مصوب شده است، در حوزه مجوزدهی، کسب و کار و تسهیل صادرات باید قوانین اصلاح شود، این‌ها مواردی است که ما مصر هستیم در همین ابتدای مجلس این مدل از قانونگذاری رخ بدهد و بتوانیم تا حدی مسیر را اصلاح کرده و به سمت اصلاح امور اقتصادی گام برداریم.

عضو کمیته اجرایی فراکسیون اکثریت مردمی انقلاب، درخصوص پیش‌بینی از میزان تبعیت اعضای فراکسیون از تصمیم آن درخصوص انتخابات هیات رییسه، گفت: در تبعیت از تصمیم فراکسیون ان‌شاءالله همه تبعیت خواهند کرد، با توجه به شناختی که از همه دوستانی که در جبهه انقلاب هستند، دارم تعبیر من این است که تبعیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: غیر از کرسی ریاست تاکنون ۱۲ نفر کاندیدا برای کرسی‌های نواب رییس و تقریبا ۵۰ الی ۶۰ نفر هم برای دبیری و سایر عناوین در هیات رییسه اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

نادری افزود: این رقابت‌ها چیز بدی نیست و در همه جای دنیا مرسوم است، منتها چیزی که پسندیده نیست این است که این‌ها اصل قرار گیرد، یعنی این رقابت‌ها فرم است و نباید تبدیل به اصل و محتوا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز