خبرگزاری کار ایران

احمد همتی در صحن علنی مجلس:

‌افزایش حقوق‌ سال ۹۹ در غیاب مجلس تصویب شد/ بی‌عدالتی و فساد روزافزون از دغدغه‌های مردم است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۳۰۳

نماینده سمنان و مهدی شهر در مجلس دهم گفت: ‌افزایش حقوق‌های سال ۹۹ که در غیاب مجلس تصویب شد، نه با قانون تطبیق دارد و نه با واقعیت‌های تلخ کشورمان که اکثر حقوق‌ها زیرخط فقر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد همتی، نماینده سمنان و مهدی شهر در مجلس دهم در نطق میان ‌دستور در صحن علنی مجلس، اظهار کرد: در این چهار سال تمام تلاش و کوشش خود را انجام دادیم تا گوشه‌ای از مشکلات این کشور و حوزه انتخابیه را برطرف کنیم.

وی افزود: اگرچه در این مسیر کاستی‌ها و قصوراتی داشتیم که از خداوند و ملت بزرگ ایران پوزش می‌خواهم و از تمامی همکاران در جامعه پزشکی که خالصانه برای مقابله با ویروس کرونا تلاش کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

همتی گفت: به وجود آمدن بحران کرونا باعث ایجاد تنگنای اقتصادی و معیشتی بیش از گذشته به ویژه برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه شده است و دولت، نهادهای حاکمیتی، بخش خصوصی و مردم دست در دست هم داده و در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به وجود آمده تمام تلاش خود را به عمل آورده و حرکت و جنبشی مؤمنانه و ایثارگرانه را رقم زدند.

نماینده مردم سمنان و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که تاکنون شاهد بودیم به ویژه از سوی مسئولان و نهادهای رسمی کشور چندان مناسب نبوده است و نمی‌تواند حتی نیازهای اولیه اقشار کم‌درآمد یا فاقد درآمد را برطرف سازد. وام محدود یک ‌میلیون تومانی که از طرف دولت مطرح شد و معادل ۶۰ دلار است، تراژدی دردناکی است.

وی گفت: ‌افزایش حقوق‌های سال ۹۹ که در غیاب مجلس تصویب شد، نه با قانون تطبیق دارد و نه با واقعیت‌های تلخ کشورمان که اکثر حقوق‌ها زیرخط فقر است. این موضوع و ناعادلانه بودن سیستم پرداخت کشورمان می‌تواند اثرات منفی زیادی را در زندگی مردم و حتی تولید کشور داشته باشد، بنابراین باید تمام تلاش و کوشش خود را برای جبران آن به کار بندیم.

همتی اضافه کرد: بی‌عدالتی و فساد روزافزون از دغدغه‌های مردم است که باید به تجزیه  تحلیل و حل اساسی و ریشه‌ای این موضوع پرداخت و زمینه را برای عدالت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در کشور فراهم ساخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز