خبرگزاری کار ایران

شورای آتلانتیک بررسی کرد؛

فشار بر ایران شرایط آمریکا را بدتر کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۲۶۶

آتلانتیک در تحلیلی به روابط ایران و آمریکا پرداخت و نوشت:

به گزارش ایلنا، شورای آتلانتیک در گزارشی نوشت: دو سال پیش، دونالد ترامپ هنگام خروج از برجام، وعده داد که "فشار حداکثری" بر ایران، به نتیجه‌ای بهتر از ماندن در توافق هسته‌ای، می انجامد. اکنون پس از دو سال، تحریم‌ها تغییری در سیاست‌های این کشور به همراه نیاورده بلکه کارها را خراب‌تر کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران برنامه موشکی‌اش را ادامه داده و حتی یک ماهواره نظامی هم به مدار فرستاده است، در منطقه فعال است و کار به جایی رسیده که آمریکا مجبور به ترک عراق شود.

نویسنده این مقاله با طرح این ادعا که ایران که تا یکسال پس از خروج آمریکا هم به برجام پایبند بود، اکنون به اندازه کافی اورانیوم  دارد که بتواند سلاح هسته‌ای تولید کند و کار غنی‌سازی در سایت فُردو را هم از سر گرفته است، نوشت: اگر هم آمریکا تلاش کند که از سازوکار ماشه استفاده کند، آنگاه ایران، هم از برجام و هم از ان.پی.تی بیرون رفته، مسیر کره شمالی را در پیش می‌گیرد.

در این گزارش همچنین تاکید شده که سیاست دولت ترامپ، شکاف میان آمریکا و نزدیکترین متحدانش در اروپا را بیشتر و آمریکا را منزوی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز