خبرگزاری کار ایران

رئیس اسکودا در گفت‌وگو با ایلنا:

توجه رئیس قوه قضاییه به استدلال‌های کانون‌های وکلا برای ما ارزشمند است/ ‌کانون‌ وکلا خود را متعهد به مقابله با فساد می‌داند/ در هر تحولی در حوزه قوانین و مقررات محور باید حقوق مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۲۰۴

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری گفت: تاکنون کانون‌های وکلا به موضوع فساد رسیدگی کرده‌اند و از این پس نیز این رسیدگی را تشدید خواهند کرد اما به شرطی که اطلاعات در اختیار کانون قرار بگیرد؛ اگر در دستگاه قضا اسناد و مدارکی راجع به نقش هر وکیل در فساد باشد، ‌کانون های وکلا خود را متعهد می‌دانند که با فساد مقابله کنند.

مرتضی شهبازی‌نیا، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص دستور اخیر رئیسی به معاون حقوقی قوه قضاییه مبنی بر اینکه مهلت مناسبی برای ارائه پیشنهادات کانون‌های وکلا درنظر گرفته شود، اظهار کرد: توجه رئیس قوه قضاییه به استدلالات کانون‌های وکلا و جامعه حقوقی و دستور ایشان برای شنیدن دیدگاه‎های نهادهای وکالت، برای ما ارزشمند است.

وی افزود: در متنی که اخیراً منتشر شد، رئیس قوه قضاییه بر چند محور تاکید کرده‌اند که از نظر ما این محورها، محورهای درست و دقیقی است و امیدواریم در ادامه مسیر نیز این محورها مورد توجه قرار گیرد و فضایی ایجاد شود که نهایتاً موجب تقویت نهاد وکالت شود.

وی با بیان اینکه رئیسی از نهاد وکالت به عنوان بازوی مؤثر عدالت یاد کرده است، گفت: ریاست قوه قضاییه بر رعایت مر قانون و در نظر گرفتن تمام زوایای قانونی از جمله در مورد وضع مقررات تأکید کرده‌اند؛ به گونه‌ای که هر رویه‌ای که در قانون پیش‌بینی شده است، ‌لحاظ شود.

رئیس اسکودا اضافه کرد: همچنین بر استقلال کانون وکلا و حقوق دفاعی مردم نیز تاکید کرده‌اند، کانون‌های وکلا نیز خواستار این هستند که در هر تحولی چه در حوزه قوانین و مقررات و چه در رویکردها، محور باید حقوق مردم باشد.

وی گفت: با توجه به مسئله ارتقا سلامت نهاد وکالت و صیانت نهاد وکالت در برابر آسیب‌های احتمالی، کانون‌های وکلا از طریق دادگاه‌ها و دادسرای انتظامی و شکایت‌هایی که واصل می‌شود، نظارت موثری بر رفتار وکلا دارند و طبیعتاً علاقمند به ارتقا این جایگاه هستیم که در زمره سیاست‌های نهاد وکالت، رویکردهایی که از این پس نیز بیشتر تقویت خواهد شد، مسئله مقابله با هرگونه فساد است؛ اگر فسادی در نهاد وکالت باشد تاکنون کانون‌های وکلا به این موضوع رسیدگی کرده‌اند و از این پس نیز این رسیدگی را تشدید خواهند کرد اما به شرطی که اطلاعات در اختیار کانون قرار بگیرد؛ اگر در دستگاه قضا اسناد و مدارکی راجع به نقش هر وکیل در فسادی باشد، ‌کانون‌های وکلا خود را متعهد می‌دانند که با فساد مقابله کنند و سلامت را در این نهاد که از نظر میانگین تاکنون قابل قبول بوده است، ارتقا دهند.

شهبازی‌نیا ادامه داد: بنابراین این محورهایی که رئیس قوه قضاییه مطرح کرده از نظر کانون‌های وکلا نیز معیارهای منطقی و درستی است. آنچه که مهم است این است که با توجه به این تأکیدات در آینده فضایی ایجاد شود که نهاد وکالت بتواند نقش خود را به عنوان یک بال فرشته عدالت با قدرت بیشتری انجام دهد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری بیان کرد: صرف نظر از راهکارهایی که باید اندیشیده شود، امیدواریم که این چند محور در همه مجموعه قوه قضاییه مورد توجه قرار گیرد و مبنای عمل باشد و در کانون‌های وکلا فضای مناسب و مثبتی شکل بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز