خبرگزاری کار ایران

بیانیه دیده‌بان شفافیت و عدالت در پیگیری پویش مجلس شفاف و ضدفساد

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۸۳۲

دیده بان شفافیت و عدالت طی بیانیه ای ضمن اعلام راه یافتن بیش از 90 نفر از امضاء کنندگان تعهدنامه پویش مجلس شفاف و ضد فساد، به مجلس یازدهم از باقیمانده نمایندگان دعوت کرد تا به این پویش بپیوندند.

به گزارش ایلنا در این بیانیه آمده است: در جریان پویش "مجلس شفاف و ضدفساد" در روزهای منتهی به انتخابات مجلس در بهمن 98، مجموعا 480 نفر از نامزدهای انتخابات، تعهدنامه این پویش را امضا کردند و 92 نفر از آنها به مجلس راه یافته‌اند.

نمایندگان امضاکننده این سند، 10 تعهد صریح و روشن داده‌اند. از جمله: در طول دوره نمایندگی، هدیه دریافت نکنند، عضو هیات مدیره هیچ شرکتی نباشند، استخدام دولت و زیرمجموعه های حکومتی نشوند، فقط حقوق و مزایای نمایندگی دریافت کنند و هیچ نوع پاداش، حق مشاوره، کمیسیون و... از جایی نگیرند، در هیچ سفر خارجی مهمان نشوند، همه حقوق و همه مزایای دریافتی‌‌شان از بیت‌المال را برای اطلاع عموم مردم منتشرکنند، برای انتصاب کسی نامه ننویسند و لابی نکنند، تعارض منافع شان در طرح ها و لوایح را اعلام و در این مورد، به نفع خود فعالیتی نکنند، عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها و تحصیل در مقطع دکتری را نپذیرند و با راهیابی به مجلس، طرح شفافیت آرای نمایندگان و پخش زنده کمیسیون‌های مجلس را تصویب و اجرا کنند.

"دیده بان شفافیت و عدالت ضمن قدردانی از 92 منتخب مجلس یازدهم که این تعهدنامه را امضاکرده و نظارت مردمی بر اجرای آنها را پذیرفته اند، از این عزیزان میخواهد برای اجرای این تعهدات در مجلس یازدهم، با تاسیس فراکسیونی وی‍ژه و موثر، زمینه اجرای هر ده تعهد فوق توسط همه نمایندگان را فراهم کنند"

دیده‌بان همچنین از 187 منتخب دیگر مجلس یازدهم که به هر دلیلی در دوران انتخابات موفق نشدند تعهدنامه این پویش را امضاکنند، دعوت می کند تا زمان شروع مجلس یازدهم با تماس با دبیرخانه این پویش به شماره (09385220995) به این پویش بپیوندند و کمک کنند مجلس یازدهم محیطی واقعا شفاف و کاملا عاری از فساد باشد.

از آنجا که ضمانت اجرا و ناظر اجرای این تعهدات، چشمان تیزبین آحاد مردم تشنه عدالت و شفافیت است، در آستانه شروع به کار مجلس یازدهم، سامانه نظارت مردمی این پویش را اعلام خواهیم کرد.

با دعا برای تعجیل در ظهور منجی عدالت گستر

سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

28 اردیبهشت 1399

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز