خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

در مبارزه با فساد ابزار را نمی‌شناسیم/ مبارزه با فساد نیازمند سازماندهی و سازمان یافتگی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۵۵۷

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مبارزه با فساد نیازمند سازماندهی و سازمان یافتگی است .

به گزارش ایلنا، محمدباقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در دیدار با دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: در مبارزه با فساد ابزار را نمی‌شناسیم و وقتی وارد عرصه مبارزه می‌شویم، نمی‌توانیم کار تیمی انجام دهیم و یا نقش آفرینی ضعیفی داریم.

وی افزود: مبارزه با فساد نیازمند سازماندهی و سازمان یافتگی است .

الفت با اشاره به اینکه برای توانمند شدن در مبارزه با فساد باید از دانش بهره مند شویم؛ بیان کرد: علاوه بر این باید از تجربیات موفق جهانی نیز استفاده کنیم.

وی گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، پژوهشگاه دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه های فنی مانند امیرکبیر و صنعتی شریف از جمله دانشگاه هایی هستند که در مقوله فساد پژوهش های کاربردی انجام داده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: اگر می‌خواهیم فساد را ریشه کن کنیم باید مساله را شناسایی کنیم و علل شکل گیری آن را بدانیم.

الفت با بیان اینکه ضمانت اجرایی مقابله با فساد، جامعه مدنی است گفت: جامعه مدنی و ابزارهای آن از جمله موضوعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت.

دبیرستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: به تازگی رییس محترم قوه قضاییه دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه را در ۵ فصل و ۵۴ ماده تصویب و ابلاغ کرده است که این توجه نشان از اهمیت جامعه مدنی و نهادهای مردمی دارد.

وی بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می‌تواند درباره اصول پیشگیری و شفافیت، پاسخگویی، مدیریت مطلوب امور عمومی، قانون محوری، انسجام و یکپارچگی با قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی همکاری مشترک داشته باشد.

الفت در پایان این دیدار با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در مقابله وکنترل فساد گفت : می‌توانیم با انعقاد تفاهم نامه دوجانبه در انجام اقدامات پیشگیرانه در این حوزه همکاری سازنده ای داشته باشیم.

داوود گودرزی، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه به جای مقابله با فساد باید رویکرد را اصلاح کرد، افزود: فساد وقتی شکل می گیرد که امکان وقوع و ارزش اقتصادی داشته باشد.

وی بیان کرد: از زمان ریاست آیت الله رییسی در قوه قضاییه، امید در مردم ایجاد شده است و باید به قوه قضاییه کمک کنیم تا ریشه کن کردن فساد با رویکرد عدالت محوری، سریع و شفاف انجام شود.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور در ادامه با اشاره به اینکه نظارت در پیشگیری ومقابله با فساد اهمیت فراوانی دارد گفت: جایگاه مردم در نظارت باید پررنگ شود.

گودرزی افزود: باید فساد را در زمان شکل گیری شناسایی و با مشارکت و استفاده از ظرفیت یکدیگر در این جبهه مبارزه کنیم.

وی بیان کرد: اولویت های اقدام را باید درست تشخیص دهیم و برنامه علمیاتی داشته باشیم تا بتوانیم در این حوزه مثبت و موثر عمل کنیم.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، با اشاره به اینکه اگر در کشور سامانه ها را راه اندازی کنیم مبارزه با فساد مدیریت می شود گفت: راه اندازی سامانه ها در پیشگیری از شکل گیری فساد نقش مهمی دارد.

گودرزی در پایان این نشست بر همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید کرد وگفت: امیدواریم بتوانیم با مشارکت این معاونت در مبارزه با مفاسد اقدام های قابل توجهی انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز