خبرگزاری کار ایران

گودرزی از جلسه امروز دادگاه نجفی به ایلنا خبر داد؛

تحقیقات دادگاه تمام شده و ‌منتظر صدور رأی می‌مانیم/ تا زمانی که نتیجه کارشناسی مشخص نشود، موضوع افترا مطرح نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۷۵۰

وکیل‌مدافع نجفی با بیان اینکه تحقیقات دادگاه تمام شده و ‌منتظر صدور رأی خواهیم بود، گفت: از آنجایی که دادگاه آخرین دفاع را اخذ کرد، به نظر می‌رسد رسیدگی به پایان رسیده باشد.

حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص شکایت مؤسسه شمس‌الشموس از نجفی و جلسه دادگاه امروز، اظهار کرد: موضوع پرونده، شکایت مؤسسه شمس‌الشموس بود که یکی از سهامداران این شرکت الیاس قالیباف است و این پرونده با عنوان افترا و گزارش خلاف واقع به دادگاه ارسال شد.

وی افزود: جلسه رسیدگی امروز ساعت ۱۱ صبح در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، برگزار شد که در این جلسه وکیل مؤسسه شمس‌الشموس، متن شکایت را قرائت کرد و سپس مسئول حراست شهرداری منطقه ۲ و شهردار منطقه ۲ که از متهمان این پرونده بودند، دفاعیاتشان را ارائه دادند و پس از آنها آقای نجفی و من هم به عنوان وکیل دفاع کردیم.

گودرزی با بیان اینکه تحقیقات دادگاه تمام شده و ‌منتظر صدور رأی خواهیم بود، گفت: از آنجایی که دادگاه آخرین دفاع را اخذ کرد، به نظر می‌رسد رسیدگی به پایان رسیده باشد.

این وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که گزارش ارائه شده به دادستانی مربوط به شخص آقای الیاس قالیباف نبوده بلکه این گزارش مربوط به مؤسسه شمس‌الشموس است و کلمه احتمال در گزارش ذکر شده است.

وی ادامه داد: اگر مسئولان اجرایی در حیطه فعالیت‌شان، از وقوع جرمی مطلع شوند، چه وظیفه‌ای دارند؟

وکیل مدافع نجفی افزود: طبق ماده ۷۲ آیین دادرسی کیفری، هرگاه مقام‌ها و اشخاص رسمی از وقوع یکی از جرائم غیر قابل گذشت در حوزه کاری خود مطلع شوند، مکلفند موضوع را فوری به دادستان اطلاع دهند و در صورتی که از این کار خودداری کنند، موضوع به ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی ارجاع می‌شود؛ طبق ماده ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی هر یک از رؤسا یا مدیران یا مسئولان سازمان‌ها که از وقوع جرم ارتشاء یا اختلاس یا تصرف غیر‌قانونی یا کلاهبرداری در سازمان یا مؤسسات تحت اداره یا نظارت خود مطلع شده و مراتب را به‌مراجع صلاحیت‌دار قضایی اعلام نکنند، علاوه بر حبس از شش ماه تا دو سال به انفصال موقت از شش ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

گودرزی اظهار کرد: آقای نجفی کاری را که باید انجام می‌داد، انجام داده است و خودداری از این عمل جرم است. سؤال این است که ایشان را به دلیل انجام وظیفه قانونی باید محاکمه کرد؟ 

وی ادامه داد: گزارش ارائه شده به دادستانی علیه مؤسسه شمس‌الشموس بوده است و‌ هیچ اسمی از آقای الیاس قالیباف نیامده است، وقتی هیچ اسمی از آقای قالیباف ذکر نشده، چرا ایشان باید شاکی باشد؟

گودرزی اضافه کرد: نکته دیگر مفتوح بودن پرونده در شعبه ۱۵ بازرسی دادسرای کارکنان دولت است که کارشناسی و بررسی این پرونده هنوز خاتمه نیافته و تا زمانی که نتیجه آن پرونده مشخص نشود، موضوع افترا مطرح نخواهد بود.

وی در خصوص محکومیت نجفی و خبری که در برخی از رسانه‌ها منتشر شده نیز گفت: در سایت وکلا هیچ دادنامه‌ای صادر نشده و هیچ حکمی به ما ابلاغ نشده است و طبق قانون تا زمانی که در سامانه رأی ابلاغ نشده باشد، ما از آن بی‌اطلاع خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز