خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی در نطق میان دستور:

هرگونه دخالت از بیرون مجلس مغایر با در رأس امور بودن آن است/ هیچکس نماینده‌تر از دیگری نیست/ نباید انقلاب را فدای ماندن خود کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۵۴۶

نماینده همدان در مجلس دهم گفت: هیچ نماینده‌تری در مجلس وجود ندارد و همه نمایندگان باید در قدرت مجلس شریک باشند. مجلس باید در رأس امور باشد نه رئیس مجلس.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در ابتدا باید از تلاش‌های چهارساله نمایندگان مجلس دهم تشکر ‌کنم، مجلس دهم مانند مجالس دیگر دارای نکات مثبت و منفی بود که باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز سپاسگزارم.

وی ادامه داد: مجلس آینده باید به ویژگی‌های یاد شده در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، توجه ویژه داشته باشد. ویژگی‌هایی در عرصه اخلاق و اقتصاد، عزت ملی، روابط خارجی و سبک زندگی از جمله مواردی است که در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است. ملت با تشکیل مجلس یازدهم مسئولیتی برعهده آن قرار داده‌اند که آن مجلس را محکوم به موفقیت می‌کند و هیچ راهی جز پیروزی و موفقیت ندارد. مباحثی مانند وضعیت مشکلات اقتصادی، شرایطی که تحت تاثیر کرونا ایجاد شده، افزایش سرمایه اجتماعی و جهش تولید از جمله مهمترین مواردی است که باید مورد توجه این مجلس باشد.

حاجی بابایی در ادامه اظهار داشت: برای موفقیت مجلس یازدهم لازم است آسیب‌های مجالس قبل مورد توجه قرار گیرد. یعنی توجه شود که هرگونه دخالت از بیرون در مجلس مغایر با در راس امور بودن آن است. باید از نگاه از بالا به پایین به نمایندگان و نماینده‌تر بودن‌ها پرهیز شود. هیچ نماینده‌تری در مجلس وجود ندارد و همه نمایندگان باید در قدرت مجلس شریک باشند. مجلس باید در رأس امور باشد نه رئیس مجلس، اقتدار مجلس باید در هر شهر و هر نقطه‌ای که نماینده حضور دارد نفوذ کرده و نماینده آن را احساس کند. در واقع نمایندگان باید در سراسر کشور احساس در راس امور بودن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم باید مظهر پاکی و مبارزه با فساد باشد، تصریح کرد: این مجلس باید عدالت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهد و با قدرت آنچه را که در انتخابات بیان کرده و وعده داده جامه عمل بپوشانند. مجلس یازدهم باید مقتدر و انقلابی باشد و همراه با عقلانیت چرخ اقتصادی را به چرخش درآورد و شعار مهم امسال یعنی سال جهش تولید را با دقت فراوان مورد نظر قرار دهد. مجلس یازدهم باید از هرگونه تفرقه و اختلاف که به مصلحت کشور نیست، دوری کند. مجلس، مجلس انقلاب است، هیچ پیرایه‌ای در کنار مجلس انقلاب وجود ندارد. بلکه مجلس، مجلس ولایت، انقلاب و مردم است.

نماینده همدان با تاکید بر این که نباید انقلاب را فدای ماندن خود کنیم، بیان داشت: ۴۰ سال هر چه داشته‌ایم فدا کردیم تا نظام و انقلاب بماند نه اینکه انقلاب را خرج کنیم تا خودمان بمانیم. باز آمده‌ایم تا بگوییم هر چه از ما باقیمانده فدا می‌کنیم تا مردم با سربلندی زندگی کنند و انقلاب بماند. هنگامی که بیکاری مردم و مشکلات اقتصادی را می‌بینیم، خجالت می‌کشیم.

وی در پایان اظهار داشت: مجلس یازدهم باید به شکلی تشکیل شود که یک نفر در کشور فکر اشرافی‌گری در مجلس نکند. مناطق محروم در سراسر کشور باید به عدالت نزدیکتر شوند و توزیع قدرت و ثروت مورد توجه قرار بگیرد. حزب گرایی‌ها را کنار بگذاریم و به فکر این باشیم که می‌خواهیم سال ۹۹ سرمایه اجتماعی از ۴۲ درصد به بالای ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. سعی شود از حاشیه دوری شود. ما در این کشور فقط مقام معظم رهبری و ملت را می‌شناسیم و هیچ فرد دیگری به عنوان اینکه محور و ریل باشد برای ما شأنیت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز