خبرگزاری کار ایران

رضازاده در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخاب رئیس مجلس به دور از احساسات و لابی‌گری صورت گیرد/ رئیس مجلس باید کارنامه‌ای قابل قبول داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۶۸۱

منتخب مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: کسی که رئیس مجلس می‌شود باید کارنامه‌ای قابل قبول داشته باشند، قطعا در روز انتخاب رئیس ما به دور از هرگونه احساس و لابی‌گری تصمیم خواهیم گرفت.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مجلس یازدهم و این که باتوجه به شرایط کشور و شیوع بیماری مانند کرونا این مجلس باید چه مسائلی را مد نظر قرار دهد، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اول سال فرمودند، امسال «سال جهش» تولید نامگذاری شده است، قطعا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  دوره یازدهم در جهت فرامین مقام رهبری برای ارتقاء «جهش تولید» گام خواهند برداشت.

منتخب مردم سلماس در یازدهمین  دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌ها و تاثیر آن بر صادرات نفتی ادامه داد: وکلای ملت در مجلس یازدهم باید مسئله صادرات غیر نفتی را باتوجه به تحریم‌هایی که در بحث فروش و صادرات نفت داریم، مد نظر قرار دهند. 

وی تاکید کرد: منتخبان مردم در مجلس یازدهم باید در بحث حفاظت و حمایت از صادرات داخلی و به حداقل رساندن واردات از خارج از کشور همت کنند و به این بخش از اقتصاد که مهم است و مغفول مانده رسیدگی کنند.

رضازاده با بیان این‌که حمایت از سرمایه‌گذارن داخلی باید صورت گیرد، عنوان کرد: باتوجه به اینکه ما با پانزده کشور همسایه روابط مرزی داریم باید با گسترش و توسعه تولیدات و بازارهای داخلی و انواع نمایشگاه‌ها در بحث عرصه صادرات بتوانیم فعال ظاهر شویم.

وی افزود: می‌توانیم با گشایش بازارها بویژه در کشورهای همسایه  که روابط خوبی با آن‌ها داریم، صادرات و تولید داخل را تقویت کنیم.

این منتخب مجلس یازدهم با اشاره به نقش جوانان در تولید و رونق اقتصادی بیان کرد: کشور ما دارای منابع انسانی قوی مخصوصا در بحث جوانان است، چند ماه پیش که مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را تبیین کردند به استفاده از جوانان در عرصه‌های مختلف کشور تاکید داشتند ما هم امروز باید به این فرمایش ایشان جامعه عمل بپوشانیم چرا که جوانان در بحث علم و فناوری حرف‌هایی برای گفتن دارند و ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم تا وابستگی را از کشورهای هسمایه قطع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تکیه بر نیروی جوانی، جوانان می‌توانیم رونق تولید داشته باشیم و از این طریق صادرات را افزایش دهیم که با این کار علاوه بر این‌که معضل اصلی اشتغال را که این روزها در کشور جا خوش کرده است مخصوصا در طبقه جوانان دانشگاه رفته حل می‌کنیم، می‌توانیم گام‌های استوار و محکمی برای رفع مشکلات برداریم.

رضازاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که لوایحی مانند « پالرمو و FATF» از مجلس دهم باقی مانده است، مجلس یازدهم چگونه آنان را بررسی خواهد کرد، گفت: تعداد زیادی از مشکلات، طرح‌ها، لوایح و برنامه‌ها از مجلس قبل به این مجلس انتقال یافته است که امیدواریم مجلس با انتخاب رئیس مناسب، پای کار و میدانی و هیأت رئیسه خوب، متخصص و متعهد این لوایح بررسی کند.

وی ادامه داد: طبق تصمیات اولیه بنا شد کمیسیون‌های تخصصی باتوجه به  تخصص‌ها و تعهدات نمایندگان سازمان دهی شوند.

منتخب مردم سلماس در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: باید باتوجه به وضعیت کشور از نظر اقتصادی، تولیدی و اشتغال تصمیمات را به دور از احساس و باتوجه منطق در چارچوب حفظ استقلال و تمامیت ملی کشور اتخاذ کنیم.

رضازاده درباره این‌که مجلس یازدهم درباره آزادی‌های اجتماعی که دغدغه مهم جامعه است، چگونه عمل خواهد کرد، گفت: قطعا مسئله آزادی‌های اجتماعی و فردی در کمیسیون تخصصی که کمیسیون اجتماعی است، بررسی خواهد شد. 

وی ادامه داد: همانطور که گفته شد تعدادی از برنامه‌های مجلس دهم باقی مانده است. قطعا موضوعاتی مانند حقوق معلمین و کارگران، حمایت از تولیدات داخلی، بحث آزادی‌های فردی، بیان افکار و عقاید که در قانون اساسی محترم شمرده است را بررسی خواهیم کرد.

رضازاده با تاکید بر این‌که خطوط قرمز فرمایشات رهبری است و نباید از آن‌ها عدول کنیم، عنوان کرد: باید در چارچوب فرمایشات ولایی رهبری بتوانیم در بحث معظلات و آزادی‌های اجتماعی اگر قانون دارد با آن حرکت کنیم اگر قانون ندارد قانوهای خاصی پیش‌بینی کنیم تا مشکلات، انتظارات مردم و جوانان در بحث آزادی‌های اجتماعی را رفع کنیم.

وی در خصوص انتخاب رئیس مجلس یازدهم بیان کرد: با تمام منتخبین از تمام کانال‌ها رایزنی شده است اما قطعا در صحن علنی مجلس روز انتخاب رئیس مجلس و هیأت رئیسه نمایندگان تصمیم می‌گیرند چه کسی ریاست را بر عهده گیرد.

رضازاده تاکید کرد: اولویت ما در بحث انتخاب ریاست مجلس سوابق شخصی، انقلابی، عملیاتی است. کسی که رئیس مجلس می‌شود باید کارنامه‌ای قابل قبول داشته باشند. قطعا در روز انتخاب رئیس ما به دور از هرگونه احساس و لابی‌گری تصمیم خواهیم گرفت.

منتخب مردم سلماس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره همراهی مجلس با دولت، بیان کرد: دولت آقای روحانی دولت قانونی و فعلی کشور است، قطعا در این مدت باقی مانده از عمر کابینه نمایندگان در کنار و همگام با آن خواهند بود به شرطی که دولت محترم بتواند با قوانین و برنامه‌های که مجلس یازدهم تصویب خواهد می‌کند همراهی برای حل مشکل داشته باشد.  

وی گفت: در حقیقت مهمترین خط قرمز مجلس شورای اسلامی رضایتمندی مردم است که آن هم با حل مشکلات معیشتی و مهار تورم موجود امکان پذیر است.

رضازاده در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به رهنمودهایی که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی برای دولت ابلاغ کردند دولت بتواند  با مجلس یازدهم همگام شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز