خبرگزاری کار ایران

در گفتگوی تلفنی روحانی و رئیس‌جمهور تاجیکستان مطرح شد؛

تهران و دوشنبه همواره در کنار هم بوده و خواهند بود

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۷۲

رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان روز چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت و روابط دوستانه و برادرانه دو دولت، بر ضرورت توسعه بیش از پیش همکاری‌ها و مناسبات فی‌مابین در راستای تامین منافع دو ملت تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی و امامعلی رحمان با تبریک متقابل فرا رسیدن ماه رمضان و آرزوی قبولی عبادات دو ملت در این ماه، آخرین وضعیت روابط و همکاری های ایران و تاجیکستان را در بخش های گوناگون مورد بررسی قرار دادند.

رؤسای جمهور ایران و تاجیکستان همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا و سختی ها و مشکلاتی که این بیماری برای اکثر کشورهای جهان بوجود آورده است، بر لزوم تلاش و تعامل مسئولان دو کشور برای توسعه همکاری ها و انتقال تجربیات در راستای مقابله با این بیماری تاکید کردند.

دو طرف همچنین تلاش مسئولان دو کشور برای بازگشت روابط تجاری و اقتصادی فی مابین به روال قبلی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را حائز اهمیت عنوان و افزودند: دو ملت و دو دولت ایران و تاجیکستان همواره در کنار هم بوده و خواهند بود.

روحانی با اشاره به موفقیت های کشورمان در تولید کیت های تشخیص کرونا و دیگر تجهیزات مورد نیاز در مقابله با کرونا اظهار داشت: آمادگی داریم در حد توان، نیاز‌های تاجیکستان را به عنوان کشوری دوست و برادر در این راستا برطرف کنیم.

امامعلی رحمان نیز با تجلیل از موفقیت های کشورمان در مبارزه با بیماری کرونا و هدایت های داهیانه دولت در این راستا، گفت: گسترش بیش از پیش روابط و همکاری ها با ایران یکی از سیاست های کلیدی تاجیکستان در مناسبات خارجی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز