خبرگزاری کار ایران

برغم بی‌ارتباط بودن موضوع به ایران؛

موسوی از آمادگی تهران برای بررسی وقوع حادثه برای برخی شهروندان افغانستان خبر داد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۵۷

سخنگوی وزارت امور خارجه از آمادگی برای بررسی موضوع وقوع حادثه برای برخی شهروندان افغانستان در منطقه مرزی با ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر تداوم فضا سازی برخی رسانه‌های بیگانه - که با پول‌های نفتی اداره می‌شوند - در خصوص وقوع حادثه برای برخی شهروندان افغانستان در منطقه مرزی با ایران تاکید کرد: همانگونه که پیشتر توسط مقامات مختلف کشورمان بیان شد اخبار منتشره مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع افغانستان توسط مرزبانان ایرانی مجبور به بازگشت به افغانستان با عبور از رودخانه هریررود شده و دچار حادثه شده اند را قویاً تکذیب می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه  افزود: برغم بی ارتباط بودن موضوع به ایران و با توجه به درخواست مقامات افغانستان، این وزارتخانه بدلیل روابط برادرانه مبتنی بر اصول حسن نیت و حسن همجواری بین دو کشور، امروز چهارشنبه طی یادداشتی رسمی به سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران آمادگی مقامات ذیربط در ایران را برای همکاری مشترک با طرف افغانستانی برای بررسی ادعاهای مطرح شده اعلام کرد.

موسوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مرزهای خود با افغانستان را مرزهای صلح و دوستی دانسته و بر عزم و اراده خود برای تداوم روابط دوستانه و برادرانه با کشور جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس احترام متقابل تاکید می‌نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز