خبرگزاری کار ایران

مالکی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس یازدهم لوایح چهارگانه را باتوجه به منافع ملی بررسی کند/ از ظرفیت همسایگان برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۹۴۵

منتخب مردم زاهدان در مجلس یازدهم بیان کرد: پارلمان یازدهم باید به مشکلات مردم توجه و نیازهای مشروع آنان را در نظر داشته باشد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره الویت‌های مجلس یازدهم که ظرف چند هفته آینده آغاز به به کار خواهد کرد،گفت: امروز باتوجه به شرایط کشور، ما مشکلات عدیده‌ای را پیش رو داریم که باید برای‌ آن‌ها راه حل داشته باشیم؛ معتقدم این مشکلات باید توسط مجلس یازدهم حل شود و یا به حداقل برسد.

منتخب مردم زاهدان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کشور در حوزه‌های مختلف دارای مشکلاتی مانند معیشت مردم، ناهموار بودن مسیر اشتغال، تورم و گرانی و سیاست خارجی  است که باید به آن‌ها توجه کرد و مجلس یازدهم باید به آن‌ها اهمیت ویژه دهد. 

وی ادامه داد: به نوعی می‌توانیم بگویم در طول تاریخ کشور  بیشترین مشکلات متوجه مجلس یازدهم است و این مجلس وظیفه سنگینی دارد تا آن‌ها دنبال و هموار کند.

مالکی با بیان این‌که ما فرصت‌هایی داشتیم اما از دست دادیم، گفت: بله درست است که امروز کشور در تحریم قرار دارد و این موضوع مشکلاتی را پیش پای مسئولین گذاشته اما ما آن‌گونه هم که باید از فرصت‌های که پیش آمد برای رفع مشکلات مردم استفاده نکردیم.

وی تاکید کرد: شاید تنها کشوری در دنیا هستیم که موقعیت‌های خوبی از جمله مرزهای طولانی آبی و خاکی دارد که هیچ کشوری در جهان چنین ظرفیتی را ندارد. پانزده استان ما با تعداد زیادی از کشورهای همسایه مرز دارند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم بیان کرد: از ظرفیت همسایه‌ها می‌توانیم در جهت دور زدن تحریم‌هایی که  بر ملت تحمیل شده و می‌شود استفاده کنیم اما متاسفانه تا به حال به خوبی از این ظرفیت استفاده نکردیم؛بنابراین اعتقادم بر این است که در مجلس یازدهم برنامه‌هایی برای این بخش صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که تعدادی طرح و لوایح از مجلس دهم باقی مانده است که بررسی آن‌ها به مجلس یازدهم می‌رسد مانند لوایح چهارگانه، فکر می‌کنید این مجلس چگونه این لوایح را بررسی کند، گفت: معتقدم این لوایح باید مطابق با منافع ملی خودمان تعریف شود اما  آنچه که در حال حاضر  احساس می‌شود این است که این لوایح به نوعی بر ما تحمیل شده است.

مالکی با بیان که این که در بررسی لوایح چهارگانه مجلس باید منافع ملی را در نظر بگیرد، یاد آور شد: یک دیوار بی اعتمادی بین ما و غرب کشیده شده است و هر روز هم بیشتر می‌شود  که مقصر آن خود غربی‌ها هستند؛ آن‌ها در طی این سال‌ها کاری انجام ندادند که به آن‌ها اعتماد کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد در گذشته ما به این غربی‌ها اعتماد کردیم اما نتیجه عکس دیدیم بنابراین امروز هم این لوایح باید منطبق با واقعیت‌ها باشد.

این منتخب مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته مجلس دهم در خصوص این‌گونه مسائل دقت لازم را به عمل نیاورد و شاید به گونه‌ای عمل کرد که دولت رنجیده نشود، در حالی که در مسائل کلان کشور خصوصاً آن‌هایی که به منافع ملی ارتباط پیدا می‌کند جای رنجش مطرح نیست.

وی با تاکید بر این که برای مجلس و دولت وظایفی تعریف شده است که باید آن‌ها انجام دهند، گفت: دولت و مجلس باید با احترام متقابلی که به هم می‌گذارند کارشان را انجام دهند؛ البته در این میان مجلس نقش کلیدی‌تری نسبت به دولت دارد و به تعبیری به عنوان برادر بزرگتر تلقی می‌شود.

مالکی همچنین در پاسخ به این سوال که ما شاهد فلترینگ شبکه‌های اجتماعی هستیم و مردم هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و حتی انتظار داشتند مجلس به این قضیه ورود کند، مجلس یازدهم برای تحقق بخشیدن به آزادی‌های اجتماعی و انتظارات مردم در این بخش چه خواهد کرد، اظهار داشت: بله مردم در این موارد از مجلس انتظار داشتند، البته نه تنها در این مورد بلکه در موارد مانند رسیدگی به معیشتشان هم انتظار داشتند. 

وی ادامه داد: قطعا مجلس یازدهم باید به این مسائل توجه داشته باشد چرا که مردم در این دوره از همه جریان‌های موجود عبور کردند و به چنین مجلسی رسیدند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: پارلمان یازدهم باید به مشکلات مردم توجه و نیازهای مشروع آنان را در نظر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز