خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کرونا، فرصتی برای جهانی شدن و ارتباط بین ملت‌ها است/ شاهد حداکثر هماهنگی بین دستگاه‌ها بودیم/ بدون همت کادر درمان نمی‌توانستیم این بحران را کنترل کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۳۲۱

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت: اگر همت و کمک کادر درمان نبود، ما نمی‌توانستیم این بحران را کنترل کنیم؛ کادر درمان با کمترین امکانات و با مایه گذاشتن از جان و خانواده‌شان توانستند موفق عمل کنند و اگر توفیقی حاصل شده برای کادر درمان است.

احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما آیا کرونا می‌تواند خط بطلانی بر جهانی‌سازی بکشد، گفت: با توجه به اینکه کرونا از نظر علمی و پزشکی یک پلتفرم جدیدی دارد،‌ تمامی کشورها را  با بحران مواجه کرده است اما در مجموع به نظر می‌رسد کرونا فرصتی برای جهانی شدن و ارتباط بین ملت‌ها است.

وی افزود: الکترونیکی کردن سیستم اداری و اجرایی، یکی از برنامه‌هایی بوده که همیشه برای اجرای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما متاسفانه به دلیل اهمیت ندادن به آن تاکنون هیچ قدم جدی در این حوزه برداشته نشده بود که خوشبختانه با شیوع کرونا زیرساخت‌های آن ایجاد شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: این موضوع یکی از اهدف مهم کشور بود که مردم برای امور اجرایی به ادارات مراجعه نکنند و به صورت الکترونیکی پیگیر مسائل‌شان باشند که خوشبختانه امروز هم تدریس و هم پیگیری کارهای اداری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: واقعیت با آنچه که گفته می‌شود، متفاوت است، واقعیت جامعه ما این است که اگر همت و کمک کادر درمان نبود، ما نمی‌توانستیم این بحران را کنترل کنیم؛ کادر درمان با کمترین امکانات و با مایه گذاشتن از جان و خانواده‌شان توانستند موفق عمل کنند و اگر توفیقی حاصل شده برای کادر درمان است .

نماینده خدابنده در مجلس دهم افزود: از آنجایی که مردم اصلا به شیوع کرونا اهمیت نمی‌دهند و رفت و آمد‌ها را محدود نکرده‌اند؛ من فکر می‌کنم تا یک یا دوسال آینده ارتباطات فیزیکی انسان‌ها به همین صورت محدود خواهد بود.

بیگدلی با بیان اینکه تحریم مانع واردات تجهیزات، امکانات و دارو شده است، گفت: لازم است از دکتر هاشمی، وزیر سابق بهداشت و درمان تشکر کنیم چون بسیاری از زیرساخت‌ها در زمان وزارت ایشان در دولت یازدهم انجام شد و به نظر من اگر تلاش‌های هاشمی در حوزه بهداشت صورت نمی‌گرفت، امروز با مشکلات بیشتری برای مقابله با کرونا مواجه بودیم.

وی افزود: مقایسه سال ۹۲ با سال ۹۷ نشان می‌دهد که تعداد تخت‌های بستری، آمبولانس، نیروی انسانی،‌ خانه بهداشت، ‌درمانگاه و پزشکان مستقر در روستا رشد بسیار مثبتی داشته و دسترسی مردم به امکانات بهداشتی افزایش یافته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در خصوص همگرایی میان دستگاه‌ها نیز اظهار کرد: برای مقابله با کرونا همه دستگاه‌ها به وزارت بهداشت کمک کردند و حتی مراسم مذهبی و مراسم عید نوروز نیز تعطیل شد که این نشانه هماهنگی میان دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه شاهد حداکثر هماهنگی بین دستگاه‌ها بودیم، گفت: یکی از مشکلات ما در کشور موازی کاری بین سازمان‌هاست، بهتر است همه نهادها برای رسیدن به این اهداف کمک‌رسانی کنند اما در نهایت یک ارگان مدیریت را بر عهده بگیرد و همین موضوع باعث شد که موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز