خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

رایزنی با همه ۲۸۰ منتخب مجلس یازدهم برای انتخاب رئیس/ نمایندگان بدون نگاه سیاسی رئیس مجلس را انتخاب کنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۳۱۴

منتخب مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم تاکید کرد: منتخبان بدون نگاه سیاسی افرادی را انتخاب کنند که امکان هدایت یک مجلس کارآمد و توانمند را داشته باشد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اولویت‌های مجلس یازدهم در شرایط کنونی کشور، گفت: اعتقادم بر این است مجلس یازدهم باید هدف‌گذاری و اولویت‌بندی‌هایش را پیرامون وضعیت معیشتی کشور بگذارد. این مجلس می‌تواند قوانین دست و پاگیر را در حوزه جهش تولید حذف کند.

منتخب مردم قصر شیرین در مجلس یازدهم بیان کرد: امروز قوانین مختلف و متعددی داریم که مانع رشد اقتصادی و جهش تولید شده است، بنابراین این دسته از قوانین باید شفاف و روان‌سازی شوند که در نهایت به یک قانون مشخص و محکم و در عین حال روان برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور ما اشتغال است، عنوان کرد:تا تولید نباشد اشتغال ایجاد نمی‌شود؛ اما تا زمانی که قانون مشخص و روانی نداشته باشیم، جهش تولیدی نخواهیم داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: برخی از موضوعات به صورت زنجیر به یکدیگر متصل‌اند، اشتغال و تولید هم به صورت زنجیره‌ای بهم متصل هستند اما قوانین دست و پاگیر این زنجیره را قطع کرده بنابراین ما باید از ابتدا قوانین خوب و روان و در عین حال شفاف توسط مجلس تصویب و اجرایی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بعد نظارتی مجلس بیان کرد: یکی از مشکلات مجالس در گذشته بحث عدم نظارت بوده است که باید این خلاء‌ درست شود. 

این منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظارت یکی از اهرم‌های بسیار خوب و  قانونی برای نمایندگان مجلس است اما مشروط بر این که از این ظرفیت خوب استفاده کنند. 

وی تاکید کرد: اگر نمایندگان بر بعد نظارت و تصویب قوانین خوب و روان تمرکز داشته باشند، می‌توانند آن بخش از کم کاری‌ها را جبران کنند.

منتخب مردم قصر شیرین در مجلس شورای درباره انتخاب رئیس مجلس یازدهم گفت: امروز افراد مختلفی در مجلس کاندیدای ریاست، نواب اول و دوم هیأت رئیسه هستند؛ اگر اعتقاد داریم که باید یک مجلس انقلابی و خوب کار آمد توانمند داشته باشیم منتخبان بدون نگاه سیاسی افرادی را انتخاب کنند که امکان هدایت یک مجلس کارآمد و توانمند را داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید این مد نظر منتخبان باشد فردی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود باید تجربه کافی و مناسب در حوزه اجرا و مجلس داشته باشد تا به عنوان هدایتگر بتواند خانه ملت را اداره کند.

حیدری ادامه داد: واقعیت این است کسی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود رئیس نیست بلکه  به معنی سخنگو و هدایتگر است.

وی با بیان اینکه هیأت رئیسه توانمند باعث مجلس قوی می‌شود، گفت: باید دنبال گزینه‌هایی باشیم که بتوانند جایگاه مجلس را اعتلا بخشند. 

این منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کل این دوره فعلا که ۱۰ نفر به مرحله دوم رفتند ۲۸۰ نفر در حال حاضر به جز آن ۱۰ نفری که به مرحله دوم رفتند در مجلس حضور دارند که هرکدام صاحب نظر هستند اما شعار مشترک مجلس توانمند و گسترش اشتغال دارند بنابراین اگر می‌خواهند یک مجلس توانمند داشته باشیم باید رئیس و هیات رئیسه قوی انتخاب کنیم.

وی درباره این که رایزنی برای انتخاب رئیس مجلس شده است، گفت: بله، با هر ۲۸۰ نفر نماینده تماس گرفته شده جلساتی هم برگزار کردند، نمایندگان در حال بررسی هستند تا رئیس اصلح را انتخاب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز