خبرگزاری کار ایران

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور:

مجموعا ۱۷ هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با کرونا خدمت کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۳۰۹

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شده‌اند، گفت: مجموعا ۱۷ هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با کرونا خدمت کرده‌اند

به گزارش ایلنا، ابراهیم متولیان رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور درباره آخرین آمار اقدامات این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارهای جمع بندی شده، تاکنون ۷۴۶ پزشک متخصص بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور به مراکز درمانی اعزام شدند. این پزشکان به صورت داوطلبانه و به درخواست مراکز درمانی به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی افزود: تا کنون ۲۴۷۸ پزشک عمومی، ۷۲۵۰ پرستار، ۳۲۰۰ بهداشت کار و ۴۲۵۰ نفر در سایر شاخه‌های درمانی به ارائه خدمت به هموطنان پرداخته‌اند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شده‌اند، اظهار داشت: این سازمان از ابتدای شروع ویروس کرونا، ۹۳۳ ایستگاه تریاژ و ۱۱۶ نقاهتگاه با ۱۵ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی کرده است. به علاوه تاکنون اعضای بسیج جامعه پزشکی در سامانه ۴۰۳۰ بیش از ۲۹ هزار ساعت خدمات مشاوره و پزشکی ارائه داده‌اند.

متولیان با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی میان خانواده‌های درگیر کرونا و جانبازان توضیح داد: سازمان بسیج از ابتدای شیوع کرونا اقلام بهداشتی میان اعضای کادر درمان، خانواده‌های نیازمند و درگیر کرونا توزیع کرده و این امر همچنان نیز ادامه دارد. تاکنون نیز ۱ میلیون جفت دستکش، ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی، ۲۰۰ هزار عدد ماسک، ۲۰ هزار عدد شیلد و ۵۰ هزار عدد لباس ایزوله توزیع شده است.

وی با اشاره بر دیدار با خانواده شهدای سلامت، عنوان کرد: به منظور قدردانی از زحمات این عزیزان و دلجویی از خانواده‌های شهدای سلامت، طرح دیدار با این عزیزان را در تهران اجرا کردیم و در حال حاضر رؤسای بسیج جامعه پزشکی دیگر استان‌ها نیز در حال انجام این امر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز