خبرگزاری کار ایران

لاشکی در نطق میان دستور:

باید برای پسا کرونا برنامه‌ریزی داشته باشیم/کرونا باعث کوچک‌تر شدن سفره مردم شده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۰۵

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ویروس کرونا باعث کوچک‌تر شدن سفره مردم شده که در آینده و در شرایط پساکرونا، چالش جدیدی را رقم می زند .

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ اردیبهشت ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از نمایندگان برای تصویب منطقه آزاد استان مازندران، گفت: سفره مردم به خاطر مشکلات جدی اقتصادی کوچک شده بود و متأسفانه ویروس کرونا این سفره را کوچک تر کرد که مجلس و دولت باید برنامه ریزی ویژه برای دوران پساکرونا انجام دهند تا با چالش جدی تری روبرو نشویم.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به خانواده های داغدیده از ویروس منحوس کرونا، عنوان کرد: از ستاد ملی مبارزه با کرونا به خصوص وزیر بهداشت تشکر می کنم که مدیریت کرونا مدیریت بحرانی به اندازه جنگ جهانی بوده است.

وی در ادامه خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود بیان داشت: آن روز که به مجلس آمدم، ابرپروژه آزادراه تهران-شمال در توقف کاری خود زمان سپری می کرد اما امروز که می روم، قطعه ۴ چالوس-مرزن آباد و قطعه یک کن-شهرستانک به بهره برداری رسیده و پیمانکار قطعه ۲ با پیشرفت حدود ۳۵ درصد اعلام کرده با سرعت قابل توجهی این قطعه در حال پیشروی است و برای قطعه ۳ نیز، کتابچه بودجه ۹۸ و ۹۹ رسما اعلام برنامه ریزی کرده است.

احمدی لاشکی ادامه داد: آن روز که وارد مجلس شدم، کجور با قدمت چندهزارساله یک روستا بود اما امروز شهردار دارد و می تواند پیشرفت را در این ۸ سال برای این منطقه دید و کلاردشت با قدمت چند هزار ساله و تپه کلار یک بخش بود که امروز در مجلس به دنبال اسم چالوس و نوشهر می آید.

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه تصریح کرد: اکنون یکی از ناراحتی‌های ما، عدم تحقق ارتقای بخش سی‌سنگان است که آن نیز به خاطر اختلافات داخلی برخی مسئولان منطقه باعث شد بخشداری جدیدی سی‌سنگان از دستور کار دولت خارج شود که امیدوارم هرچه زودتر به تفاهم رسیده و این ارتقا صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه روزی که وارد مجلس شد، کلاردشت و مرزن آباد از نعمت گاز برخوردار نبودند، عنوان کرد: اما امروزه همه از نعمت گاز برخوردار هستند و پروژه بزرگ ونوش-کجور با اعتبار حدودی ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده که مابقی پروژه به زودی اجرا خواهد شد.

احمدی لاشکی همچنین با بیان اینکه در گذشته منطقه در فقر فضای ورزشی بود اما امروز استادیوم بزرگ ورزشی نوشهر افتتاح شده است، گفت: استادیوم بزرگ ورزشی چالوس نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد و اکنون سالن های ورزشی کندلوس، لرگان، علی آباد، توسکا، صلاح الدین کلا، سالن طبقاتی چالوس و برخی پروژه های دیگر نیز که با کمک مردم صورت گرفت به بهره برداری رسیده است.

این نماینده مردم ادامه داد: آن روز که وارد مجلس شدم، یک دانشجوی غیرشهریه ای و غیردولتی در منطقه نداشتیم اما امروز دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری نوشهر، آموزشکده فنی و حرفه ای، دانشگاه فرهنگیان، بناهای در حال ساخت برای دانشگاه پیام نور نشان از آن دارد که حرکت علمی در این منطقه به صورت جدی انجام شده است.

وی تصریح کرد: آن روز که به مجلس آمدم غالب منطقه به خاطر سیلابی بودن منطقه دچار مشکل می شدند اما امروز با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، اجرای طرح های آبخیزداری مشکل را حل کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای تحقق تکلیف دولت در ماده ۳۰ قانون برنامه ششم مبنی بر رفع تبعیض در پرداختی های دولت به بازنشستگان کشوری و لشگری، تسریع در اجرای رتبه بندی فرهنگیان و همسان سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی سپاسگزاریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز