خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره‌های تخصصی و پیشرفته برخط سازمان جهانی مالکیت فکری

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۷۵۱

مدیر مرکز آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری از برگزاری دور دوم دوره های تخصصی و پیشرفته برخط سازمان جهانی مالکیت فکری در تابستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین عرفانمنش، مدیر مرکز آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری گفت: دور دوم دوره های تخصصی و پیشرفته برخط سازمان جهانی مالکیت فکری تابستان امسال برگزار می شود.

وی با اعلام این خبر گفت: دور اول این دوره های تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سیاست گذاری ملی و هماهنگی مالکیت فکری که (شامل ۱۷ وزارت خانه، سازمان و پارک های علم و فن آوری هستند) و همچنین دانشجویانی که از طریق اساتید مطرح در حوزه مالکیت فکری (دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی) به وزارت دادگستری معرفی شده اند، از اواخر فروردین امسال آغاز شد.

عرفانمنش در این خصوص توضیح داد: شرکت در دوره های تخصصی و پیشرفته آنلاین سازمان جهانی مالکیت فکری همراه با پوشش هزینه های شرکت در این دوره ها در قالب اعطای بورسیه برای نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی مالکیت فکری، اساتید، قضات، دانشجویان، وکلا و سایر ذینفعان در کشور برای سال جاری فراهم شد.

وی تعداد دوره‌های ارائه شده در این مرحله را ۱۲ عنوان از موضوعات روزآمد، تخصصی و پیشرفته مالکیت فکری چون حق اختراع، جستجوی اطلاعات ثبت اختراع، اصول اولیه تنظیم سند ثبت اختراع مدیریت مالکیت فکری، کپی‌رایت و حقوق مرتبط، مالکیت فکری، دانش سنتی و نمودهای فرهنگ عامه، علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی، مدیریت جمعی کپی‌رایت و حقوق مرتبط برای سازمان‌های مدیریت جمعی، مدیریت جمعی کپی‌رایت برای خط‌مشی‌گذاران، مجوزدهی نرم‌افزارهای رایانه‌ای، فرآیند داوری و میانجیگری تحت قواعد سازمان جهانی مالکیت فکری، توسعه دسترسی به فناوری‌ها و نوآوری‌های پزشکی؛ دوره اجرایی سازمان بهداشت جهانی، سازمان جهانی مالکیت فکری و سازمان تجارت جهانی راجع به پیوندهای بین سلامت عمومی و مالکیت فکری و تجارت را بر شمرد.

مدیر مرکز آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری همچنین افزود: آکادمی سازمان جهانی مالکیت فکری برای هر دوره، فرد متخصصی را به عنوان مربی در نظر گرفته است که دانشجویان می‌توانند از طریق درگاه مشخصی که لینک آن در پروفایل حساب کاربری آنها موجود است، جهت رفع اشکال و پرسش و پاسخ با ایشان در ارتباط باشند.

عرفانمنش تصریح کرد: هر دوره از چندین قسمت تشکیل شده است که دانشجویان پس از گذراندن هر قسمت در آزمونی شرکت می نمایند. پس از اتمام کل دوره دانشجویان در آزمون اصلی دوره شرکت می‌کنند. این آزمون به صورت کتبی، تشریحی و تستی می باشد. در صورتی که دانشجویان بتوانند با موفقیت دوره را پشت سر بگذارند، گواهینامه گذراندن دوره با سربرگ آکادمی سازمان جهانی مالکیت فکری و امضای رئیس این آکادمی در حساب کاربری دانشجو و قابل دانلود می باشد.

اضافه می کنم با تلاشهای معاونت مالکیت فکری وزارت دادگستری، امکان شرکت در دوره های تخصصی و پیشرفته آنلاین سازمان جهانی مالکیت فکری در جمهوری اسلامی ایران با پوشش هزینه های شرکت در این دوره ها در قالب اعطای بورسیه برای نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو شورای سیاستگذاری ملی و هماهنگی مالکیت فکری، اساتید، قضات، دانشجویان، وکلا و سایر ذینفعان در کشور برای سال جاری فراهم شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز