خبرگزاری کار ایران

صباغیان در موافقت با لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور:

امروز هزینه‌های چاپ پول به اندازه ارزش خود پول نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۴۷۸

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش پول ما امروز در برابر پول‌های دیگر کشورها فاقد ارزش است و این اقدام لازم است.اگر دقت کنید مردم هم در این قضیه ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح چهار صفر از پول ملی گفت: بحث گرانی‌ها و تورم خیلی مردم را تحت فشار گذاشته است و مردم انتظار دارند که مجلس اقدامی انجام دهد. حداقل انتظار مردم این است که مجلس نقشی در این باره ایفا کند.

نماینده بافق مجلس افزود: یکی از کارهای بسیار خوب دولت همین اصلاح ساختار پولی است امروز ارزش پول ما بسیار کاهش یافته است. همانطور که گفته شد چند صد برابر امروز نسبت به گذشته ارزش پول ما کاهش یافته است.  امروز با اینکه دینار و ریال واحد پول ما است ولی کسی از ‌آن استفاده نمی‌کند.

وی تاکید کرد: امروز آنقدر پول ما بی‌ارزش شده است که همانطور که گفته شد هزینه‌های چاپ پول به اندازه ارزش خود پول نیست. بعضی وقت‌ها ۵۰۰ تومان و ۲۰۰ تومان حتی صرف نمی‌کند که کسی از روی زمین پول را بردارد. اقدام خیلی خوب دولت باید زودتر از اینها انجام می‌شد واقعا لازم بود که مسئولان و  متولیان امر این کار را سال‌ها پیش انجام می‌دادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پول ما امروز در برابر پول‌های دیگر کشورها فاقد ارزش است و این اقدام لازم است. اگر دقت کنید مردم هم در این قضیه ناراضی هستند. یعنی اگر این کار امروز انجام شود مردم هم خرسند می‌شوند. به اعتقاد من مجلس باید امروز این اقدام دولت را تایید کند و ما هم کمک کنیم این اتفاق بیفتد. امروز وقت مردم و همه ما برای شمارش پول بیشتر گرفته می‌شود و در این باره اشتباهات بیشتر است. ما اعداد را درست به‌کار نمی‌بریم. میلیارد و اعداد اینقدر سنگین هستند که به آن شکل که باید اعداد را درست به کار برد، انجام نمی‌شود.

وی افزود:‌ اینکه عنوان شد موقعی که می‌خواهیم هزینه‌ای را پرداخت کنیم، راحت آن را گرد می‌کنند و حتی اصولا همان گرد هم به طرف بالا است، یک نوع کاری است که از لحاظ اقتصادی و شرعی درست نیست. اقدام خیلی خوبی که دولت پیشنهاد داده است را ان‌شاءلله مجلس تصویب کند چرا که برای این وقت گذاشته است. این لایحه ۳ سال بررسی و ۲ سال اجرا می‌شود. فرصت خیلی خوبی است و این کار باید انجام شود. این اقدام انجام شود حداقلش این است که مردم در شمارش و محاسبه و حساب کردن راحت‌تر می‌شوند.

صباغیان گفت:‌ باید نگاه کنیم که هدف دولت چیست؟ به هر حال در مسائلی که مطرح می‌شود به‌طور مثال گفتند که مشکلات اقتصاد، مگر ما مشکلات اقتصادی نداریم. پس مجلس هیچ‌ اقدامی انجام ندهد؟ خب خود همین کار در راستای رفع مشکلات مردم است. چرا که یکی از مشکلات مردم همین است و خیلی هم هزینه ندارد. اجازه دهیم دولت این کار را انجام دهد. از نمایندگان تقاضا دارم به این رای موافق بدهند تا گره‌ای از مشکلات مردم باز بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز