خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه میان سازمان بازرسی کشور و پژوهشگاه قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۴۰۲

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان بازرسی کل کشور و پژوهشگاه قوه‌قضاییه با حضور حجت‌الاسلام حسن درویشیان و حجت‌الله علم‌الهدی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه رحمت و برکت و مغفرت خطاب به رئیس پژوهشگاه قوه‌ قضاییه اظهار کرد: مسئولیت جنابعالی از جمله مسئولیت‌های خطیر، ضروری و محوری قوه قضائیه است و حتماً توفیق یک دستگاه با اقدامات علمی پژوهشی آن ارتباط دارد و قوه‌ قضاییه نیز از این مسئله مستثنا نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دیدگاه‌های ‌رئیسی مبنی بر انجام اقدامات و وظایف مبتنی بر پژوهش و تحقیق گفت: سازمان بازرسی کل کشور یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار قوه‌ قضاییه محسوب می‌شود و حتماً با توجه به گستردگی وظایف آن، بیشتر از سایر بخش‌های قوه‌ قضاییه نیازمند کار پژوهشی است، چراکه فعالیت برخی سازمان‌ها محدود است اما تنوع و تکثر وظایف سازمان بازرسی و حوزه اختیارات آن به گستردگی همه نهادهای دولتی و عمومی کشور است.

‌ ‌وی با اشاره به جایگاه ویژه سازمان بازرسی نزد ریاست قوه‌قضاییه در دوره تحولی گفت: با توجه به این که نقش فراتری نسبت به گذشته برعهده سازمان گذاشته شده، بیشتر از قبل و بیشتر از مجموعه‌های دیگر نیاز به اقدامات پژوهشی و تحقیقی داریم.

حجت‌الاسلام درویشیان با بیان اینکه اگر در هر اقدام و برنامه پیوست پژوهشی موجود نباشد حتماً آن هدف محقق نخواهد شد، تصریح کرد: پژوهش‌هایی که انجام می‌شود باید بر افزایش کیفیت فعالیت‌های سازمان ملموس باشد، در برهه کنونی نیازمند اقداماتی هستیم که کیفیت کار سازمان را افزایش دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک شما با دیگر بخش‌های قوه قضاییه منحصر به همان بخش است اما با توجه به اینکه سازمان بازرسی ناظر بر تمام دستگاه‌های اجرایی، دولتی و عمومی است و ما آسیب‌ها و مشکلات آن‌ها را واکاوی می‌کنیم، مطالعات پژوهشی شما می‌تواند در دیگر حوزه‌ها نیز تاثیرگذار باشد و ما برای چنین همکاری مشترکی آمادگی داریم و ظرفیت آن در سازمان وجود دارد.

این عضو شورای عالی قضایی به رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه توصیه کرد که در خصوص حقوق عامه با توجه به اینکه در نظام قضایی و دادرسی عنوان جدیدی است و همچنین در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و نحوه مواجهه بخش‌های مختلف قوه قضاییه با فضای مجازی، مطالعات پژوهشی انجام و سهم هر کدام از دستگاه‌ها در این باره معین شود.

فرزاد مخلص‌الائمه معاونت برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور نیز با اشاره به وجود تیم جوان، باسواد و باتجربه کافی و ارزشی در پژوهشگاه قوه قضاییه اظهار کرد: پژوهش در این دوره هم به علت انجام تکالیف دوره تحولی و هم در جریان انجام ماموریت‌های ذاتی بیش از پیش احساس می‌شود و بر همین اساس نیازمند همکاری با مجموعه‌های پژوهشی برون سازمانی هستیم که مقدمات آن فراهم شده و امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پژوهشگاه قوه‌قضاییه نیز چهارمین تفاهم‌نامه همکاری مشترک با مجموعه‌های پژوهشی در این مقطع است؛ البته پیش از این نیز در انجام ماموریت‌ها سابقه همکاری با مجموعه‌های پژوهشی را داشتیم که تجارب موفقی بود. البته پژوهشگاه قوه قضاییه این امتیاز و ویژگی را دارد که جزو مجموعه دستگاه قضاست.

وی با تاکید بر انجام کار مشترک بین سازمان بازرسی و پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: ما در سازمان بازرسی بدنه پژوهشی مستقلی تحت نظر مستقیم ریاست سازمان داریم و مرکز پژوهش و مطالعات مبارزه با فساد سازمان نسبت به دیگر مراکز مشابه فاصله بسیار زیادی در تولید محتوا دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان با بیان اینکه پژوهش و بازرسی در کلیت از این منظر که هر دو به دنبال حل مسئله هستند شباهت دارند البته در روش‌ها و تکنیک‌ها متفاوت‌اند، گفت: همه اقدامات سازمان بازرسی پژوهشی است و حتی زمانی که یک فساد مالی را ردیابی می‌کنیم یک پژوهش میدانی انجام می‌شود.

در پایان نیز فرزاد مخلص‌الائمه معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی و حامد نیکونهاد سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشگاه قوه‌قضائیه تفاهم‌نامه همکاری مشترک را امضا کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز