خبرگزاری کار ایران

فلاحت پیشه:

نمایندگان با اصلاح قانون انتخابات باقیات و صالحات از خودشان بگذارند

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۹۵۴

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ضمن انتقاد به گزارش‌های بدون مبنا برای رد صلاحیت افراد در انتخابات، گفت: با آبروی مومن بازی نکنید و یک نهاد را در جایگاه داوری قرار ندهید؛ حکم بیاورید و صلاحیت افراد را رد کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در موافقت با مشخص شدن گزارش‌های ارسالی به شورای نگهبان و تاکید بر رای دادگاه و نهاد‌های چهارگانه برای احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات‌ مجلس، گفت: نگذاریم با آبروی مردم بازی شود، کسی می‌آید و می‌گوید فردی سوء شهرت دارد و باعث می‌شود که آبروی او برود. احراز صلاحیت‌ها را نهادمند کرده‌اند اگر حکم دادگاه باشد می‌شود اما به راحتی می‌توان با رای دادگاه و یا گزارش از نهادهای چهارگانه تصمیم‌گیری کرد.

وی با بیان اینکه شاهد بوده‌ام که در این زمینه چه ظلمی به افراد شده و بر اساس گزارش‌ها چه ظلم‌هایی به افراد می‌شود، گفت: در بخش‌هایی شورای نگهبان خوب عمل کردند اما در بخش‌هایی هم اصلا خوب عمل نکرده است؛ با این اصلاحیه استعلامات چهارگانه یا حکم دادگاه مشخص می‌کند که آیا فرد صلاحیت دارد یا ندارد؛ وقتی به قوه قضائیه حکم داوری داده شده است، نمی‌شود نهادمند رفتار کرد و باید به حکم دادگاه استناد شود.

وی با یادآوری اینکه تاکنون برخی گزارش‌های رسیده در خصوص صلاحیت کاندیداها بدون استناد قانونی بوده است که همچنان نقدها و گلایه‌هایی در خصوص آن وجود دارد، با اشاره به یک مورد مربوطه پیرامون وضعیت افرادی که به بررسی صلاحیت کاندیداها پرداخته‌اند، یادآور شد: بنده خود شاهد بودم که در یک حوزه انتخابیه که نفر اول آن برای ورود به مجلس ۵۵ هزار رأی کسب کرده بود، فردی که ریاست شعبه شورای نگهبان در آن حوزه را برعهده داشت و به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کرده بود تنها ۱۴۵ رأی کسب کرده بود و این در حالی است که این فرد تا آن لحظه در مورد صلاحیت افراد اظهارنظر می‌کرد.

وی تصریح کرد: با آبروی مومن بازی نکنید و یک نهاد را در جایگاه داوری قرار ندهید حکم بیاورید و صلاحیت افراد را رد کنید نه بر اساس نهادگرایی؛ با حذف این تبصره نمایندگان باقیات و صالحات از خودشان به جا می‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز