خبرگزاری کار ایران

دادگاه محمدعلی نجفی فردا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۵۲

وکیل محمدعلی نجفی از برگزاری دادگاه وی در روز یکشنبه (فردا) خبر داد.

حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت پرونده محمدرضا نجفی شهردار پیشین تهران در خصوص قتل میترا استاد گفت: فردا دادگاه آقای نجفی ساعت ۹ صبح در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری برگزار خواهد شد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: پرونده برای نخستین بار در چندین جلسه متعدد در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک رسیدگی شد و پس از آن، این شعبه چندین جلسه رفع نقص برگزار کرد و از کارشناسان و ماموران در حضور وکلا دعوت کرد و نسبت به رفع نقص تا حدودی اقدام کردند.

وی ادامه داد: پس از این مراحل، دادگاه مبادرت به تشکیل ۲ جلسه رسیدگی کرد که بعد از انشاء رأی، حکم قصاص دادند. بعد از آن پرونده پس از اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال شد که دیوان رأی را نقض و برای انجام تحقیقات به شعبه ۹ دادگاه کیفری استان ارسال کرد. 

وکیل مدافع نجفی افزود: شعبه ۹ دادگاه کیفری استان پس از آنکه مجدد از یک تیم ۵ نفره کارشناسی دعوت کرد، دو جلسه دادرسی تشکیل و سپس انشای رأی شدکه در آن رأی آقای نجفی را به ۶ سال و نیم سال حبس برای قتل و یک سال و ۳ ماه حبس برای نگهداری اسلحه محکوم کردند.

وی ادامه داد: سپس به رأی صادره اعتراض کردیم و پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد که این شعبه با نقض رأی صراحتا موضوع را قتل شبه عمد دانست و پرونده را به دادگاه هم عرض ارجاع کرد، پرونده به شعبه ۱۰ کیفری یک استان تهران ارجاع شد و این دادگاه هم وقت رسیدگی را برای فردا صبح وقت تعیین کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز