خبرگزاری کار ایران

تحلیل‌گر اسپانیایی در گفت‌وگو با ایلنا:

توئیت‌های تهدیدآمیز چاره شرایط کنونی نیست/ به تلاش‌های فوری دیپلماتیک نیاز داریم/ فشار بر ایران تاکنون جواب نداده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۳۹۱

استاد اسپانیایی با ابراز نگرانی از تنش‌ها تنها راه کاهش اختلافات را دیپلماسی دانست و گفت: پیام‌های تهدیدآمیز چاره شرایط کنونی نیست.

دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.
 
لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان ازجمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های میان ایران و آمریکا بیان کرد.

اظهارات ترامپ در مورد ماهواره ایران نگران‌کننده است

باید به جای تهدید به استفاده از دیپلماسی فکر کنیم

دانیل لاکاله در ابتدا در مورد تنش‌های اخیر در منطقه و به ویژه خلیج فارس گفت: نگرانی فزاینده‌ای در مورد افزایش خطرات در منطقه وجود دارد اما من معتقدم، به هر حال، حرکات تاکتیکی فعلا باقی می‌ماند.

وی در مورد علت حضور آمریکا در منطقه گفت: طبق اطلاعاتی که ما دریافت می‌کنیم، این حضور بخشی از عملیات در حال اجرای آمریکا در خلیج فارس است.

این استاد دانشگاه در مورد اظهارات مداخله‌جویانه ترامپ در مورد ماهواره ایران گفت: این اظهارات نگران‌کننده است. من فقط می‌توانم انتظار داشته باشم که هر لحظه تنش کاهش یابد. باید در چنین شرایطی به جای تهدید به استفاده از دیپلماسی فکر کنیم.

فشار بر ایران تاکنون جواب نداده است

لاکاله در مورد علت نگرانی آمریکا از پرتاب ماهواره توسط ایران گفت: ایالات متحده مدعی است که دلیل این آزمایش‌ها  نظارت و حمایت از فعالیت‌های نظامی است.

وی درباره علت تداوم تحریم‌ها در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: ایالات متحده مدعی است که برخی اقدامات دولت ایران تهدیدی برای امنیت ملی است. من معتقدم اگر هر دو دولت گفت‌وگوی جدی را شروع کنند و اقدامات سریعی در این راستا انجام شود، تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

لاکاله در مورد مانع تراشی ترامپ برای پرداخت وام به ایران گفت: این رویکرد بخشی از تحریم‌ها و در راستای فشار بر ایران انجام شده است که تاکنون هم جواب نداده است.

به تلاش‌های فوری دیپلماتیک نیاز داریم

پیام‌های تهدیدآمیز چاره شرایط کنونی نیست

وی در ادامه با اشاره به توییت‌های تهدیدآمیز ترامپ در توییتر گفت: ما به تلاش‌های فوری دیپلماتیک برای رسیدن به پیشرفت‌های صلح‌آمیز احتیاج داریم. فقط یک راه حل وجود دارد و آن کار، «دیپلماسی» است. تهدید و پیام‌های تهدیدآمیز چاره شرایط کنونی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز