خبرگزاری کار ایران

با دستور وزیر کشور؛

ساز و کار برنامه ساماندهی تجارت ملوانی و کولبری عملیاتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۶۱۳

با دستور وزیر کشور مقرر شد سازوکار برنامه ساماندهی تجارت ملوانی و کولبری طراحی شده و به سرعت عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا، نخستین نشست ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری با هدف تعیین اولویتهای کاری این ستاد در سال جهش تولید عصر امروز چهارشنبه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد.

«علی مویدی خرم آبادی» رئیس ستاد در پایان این نشست که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد و یکصد و بیست و نهمین جلسه اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود، به خبرنگاران گفت: این جلسه با حضور نماینده رئیس جمهور تشکیل و در آن در خصوص عملکرد و اقدامات دستگاههای عضو در سال گذشته بحث شد و همچنین مهم ترین اولویت های کاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال پیش رو  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مروری جامع بر عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز در کشور داشتیم، افزود: سال گذشته اساس کار ما تمرکز بر بحث سامانه‌ها بود که دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و همه دستگاههای کشور است و خوشبختانه پیشرفت این سامانه ها در کشور قابل ملاحظه است.  

مویدی خرم آبادی تصریح کرد: در این جلسه، مقرر شد طی یک ماه آتی معدل پیشرفت و نحوه عملکرد این سامانه ها در کنترل قاچاق کالا و ارز به اطلاع مردم ایران رسانده شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید که تمرکز بر تولید داخلی است، گفت: یکی از الزامات مهم اجرایی شدن ایده جهش تولید در کشور، مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز در کشور است. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز در ادامه سخنانش به ساماندهی تجارت ملوانی در کشور اشاره کرد و گفت: سامانه مربوط به تجارت ملوانی اجرایی و عملیاتی نشده است و امیدواریم در سال جدید با اجرایی کردن آیین نامه مربوط به تجارت ملوانی، انضباط بخشی موثری  به تجارت ملوانی و کولبری در کشور داشته باشیم.

مویدی افزود: با دستور وزیر کشور مقرر شد  با همکاری استانداری ها و دستگاههای مربوط به این موضوع به خصوص استان های جنوب کشور که از نزدیک درگیر تجارت ملوانی هستند، سازوکار برنامه ساماندهی تجارت ملوانی و کولبری طراحی شده و به سرعت عملیاتی شود.

شفاف سازی بازار و شناسه دار کردن همه کالاها با اولویت لوازم خانگی از دیگر موضوعاتی بود که در نشست امروز ستاد مبارزه قاچاق کالاو ارز بررسی شد.

مویدی در این باره گفت: با شناسنامه دار شدن تمامی کالاهای وارداتی در کشور چه در بخش لوازم خانگی و سایر حوزه ها، برخورد جدی با مظاهر علنی قاچاق در کشور خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم برخورد با جرایم قاچاق سازمان یافته در کشور گفت:  این جرایم بیشترین ضربه را به اقتصاد داخلی کشور می زند. باید در این حوزه بیشترین تلاش و برنامه ریزی را داشته باشیم و با افرادی که به صورت یقه سفید و پنهانی دست به قاچاق کالا و ارز در کشور می زنند؛ به صورت جدی و هدفمند برخورد کنیم و کنترل های لازم در این حوزه باید انجام شود.

مویدی تصریح کرد: با تلاش های شبانه روزی دستگاههای درگیر در امر کشف و مقابله با قاچاق کالا، در سال گذشته مجموع کشفیات ما نسبت به سال ۹۷ رشد ۶۶ درصدی داشت که نشان از هوشمندی دستگاهها و نهادهای نظارتی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز