خبرگزاری کار ایران

سردار تنگسیری:

رهبر معظم انقلاب نسبت به خلیج فارس تعصب خاصی دارند

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۱۷۹

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به خلیج فارس تعصب خاصی دارند، گفت: ایشان همیشه می‌فرمایند جزایر خلیج فارس باید با نام اصلی‌اش خوانده شود.

به گزارش ایلنا،  سردار دریادار علیرضا تنگسیری با اشاره به روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس متعلق به ما ایرانیان است و جا دارد کسانی را که در طول تاریخ، جان خود را در این منطقه فدا کردند، یاد کنیم.

وی با بیان اینکه اهمیت خلیج فارس به نفت و گازش نیست، افزود: از سال ۱۲۰۵ تا ۱۳۲۲ میلادی پرتغالی‌ها به مدت ۱۱۷ سال با وجود مشقاتی که این منطقه به لحاظ جغرافیایی و جوی دارد، در آن حضور یافتند و بعد انگلیسی‌ها و سپس آمریکایی‌ها در این منطقه حضور پیدا کردند که این اهمیت خلیج فارس را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این منطقه همیشه خلیج فارس بوده و همیشه نیز خواهد بود و ما ایرانیان باید تاریخ آن را بخوانیم.

سردار تنگسیری ادامه داد: در کشورهای مختلف دنیا به زبان خودشان از این خلیج با عنوان «فارس» نام برده شده است؛ مانند سینوس پارتیکوس، بحرالفارسی، بحر الفارس و...؛ لذا کسی نمی‌تواند نام جعلی بر آن بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: شهدای بزرگی در این منطقه جان خود را فدا کردند تا خلیج فارس، «خلیج فارس» باقی بماند و جزایر آن جزایر خلیج فارس باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: تمامی خلیج فارس متعلق به فارس بوده است. تا سال ۱۳۵۵ شمسی بحرین یکی از استان‌های کشور ما بود و «کوت» یا همان کویت به معنای خیمه‌گاه نادر بوده است که این نشان می‌دهد از قدیم، این منطقه خلیج فارس بوده و هیچ‌کس نمی‌تواند اسمش را عوض کند.

دریادار تنگسیری با بیان اینکه ما چشم طمع به هیچ کشوری نداریم، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که کشورهای منطقه می‌توانند دست دوستی به همدیگر بدهند و با همگرایی متعددی که با هم دارند، می‌توانند امنیت منطقه را برقرار و بیگانگان را از آن خارج کنند.

وی با گرامیداشت یاد شهدایی که در منطقه خلیج فارس جان باختند، گفت: در خلیج فارس ما شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مانند ناخدای شهید همتی، شهدای نیروی دریایی سپاه، شهدای نفت فلات قاره و همچنین شهدای مردمی را داریم؛ دریانوردانی که هنگام محاصره آبادان از سوی دشمن، با لنج‌های خود به کمک رزمندگان اسلام می‌رفتند و مهمات، آذوقه و نفرات را به جبهه نبرد می‌رساندند. کسانی که جان خود را فدا کردند تا این خلیج، خلیج فارس باقی بماند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: اما شهدایی که من ناظر فعالیت‌شان بودم یکی از آن‌ها، شهید رودکی است که زحمات بسیار زیادی را متحمل شد و تمامی سلاح‌هایی که هم‌اکنون روی شناورهای قدیمی نیروی دریایی سپاه قرار دارد حاصل تدبیر و زحمات ایشان بوده است.

سردار تنگسیری ادامه داد: شهدای گمنامی مثل شهید حسین شوخی، شهید غضنفر قنواتی، شهید هامون، شهید بهرام مزارعی و کسانی که خونشان در خلیج فارس ریخت، اگر کارهای بزرگی که این عزیزان کردند را یاد کنیم، به جایگاه آن‌ها پی می‌بریم.

وی در ادامه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به خلیج فارس تعصب خاصی دارند. ایشان همیشه می‌فرمایند جزایر خلیج فارس را با نام اصلی‌اش نام ببرید؛ مثلاً جزایر بنی فارور را «فاروران» یا «فارورگان» و ابوموسی باید «بوموسی» خوانده شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: حضرت آقا در واکنش به حضور بیگانگان در این منطقه فرموده‌اند «.. می‌نشینند طراحی می‌کنند که ایران باید در خلیج فارس رزمایش نظامی نداشته باشد؛ چه غلط‌های عجیب و غریبی! آن‌ها از آن طرف دنیا می‌آیند اینجا رزمایش راه می‌اندازند. شما اینجا چه کار می‌کنید؟ خوب بروید همون خلیج خوک‌ها! بروید آنجاها، تو خلیج فارس شما چه کار می‌کنید. خلیج فارس خانه ماست.» این سخنان، پیامِ شهامت، بزرگی و مردانگی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز