خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور مطرح کرد؛

لزوم اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مطابق با شرایط روز

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۶۸۰

دادستان کل کشور گفت: قانونی که چند سال پیش برای این شرایط مبارزه با مواد مخدر تصویب شده است، امروز نمی‌تواند نیاز ما را برطرف کند و باید اصلاح شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در نشست تخصصی ویدئوکنفرانس معاونان و مدیران کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان همه ساله آمار جرایم کاهش پیدا می‌کند. این امر ما را وادار می‌کند از نظر جامعه شناسی و روانشناسی مطالعه‌ای داشته باشیم تا جامعه را به سمت ارتکاب جرایم کمتر سوق دهیم و ببینیم علت اینکه در ماه رمضان جرایم کاهش پیدا می‌کند، چیست.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا زمینه جرم و گناه تا جایی که می‌شود، کاهش پیدا کند، گفت: دنیا امروز متأسفانه آلوده مسائل اخلاقی و اجتماعی شده است. اینکه فکر کنیم این آلودگی‌ها اثر وضعی ندارد، اشتباه است. یکی از ریشه‌های اصلی کرونا، عملکرد خود بشریت است و باید این را بدانیم که اگر بلا و فتنه بیاید همه را درگیر می‌کند.

منتظری افزود: چه کسی تصور می‌کرد کشوری که بیشترین آمار تلفات را در زمینه کرونا داشته، کشوری باشد که ادعای پیشرفته بودن و سرمایه گذاری داشت و خود را کدخدا می‌دانست. تا به امروز بیشترین تلفات گریبانگیر آمریکا بوده است.

وی تصریح کرد: بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم بر این است که در اولین فرصت، مساجد و تکیه گاه‌ها باز شوند، ولی مصلحت بر این بود که چند روزی این بازگشایی‌ها به تأخیر بیفتد و امیدواریم با بررسی‌های انجام شده و صحبت‌های صورت گرفته با وزیر بهداشت، در نیمه دوم ماه رمضان شاهد بازگشایی مساجد باشیم.

دادستان کل کشور گفت: قطعاً حضور در صحنه مبارزه با مواد مخدر می‌تواند آثار خوبی داشته باشد؛ طبق گزارش اجمالی که داده شد، در سال ۹۸ هم در جهت کشفیات و هم در جهت کاهش تعداد شهدا، افزایش شناسایی و مصادره اموال و همچنین استرداد اموال قاچاقچیان، اقدامات کاملاً مناسب بوده است.

به گفته منتظری اساسی‌ترین نکته در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر آن است که اساس و بنیان کار متناسب با شرایط باشد.

وی افزود: حُسن آمار این است که متناسب با شرایط، می‌تواند جامع‌تر و کامل‌تر باشد. قانونی که چند سال قبل برای این شرایط تصویب شده است، امروز نمی‌تواند نیاز ما را برطرف کند و باید با توجه به مجموعه مؤلفه‌هایی که در جامعه وجود دارد، قانون اصلاح شود.

دادستان کل کشور تأکید کرد: امر مبارزه، موضوعی است که به چند دستگاه مربوط می‌شود و این موضوع دارای پیام خاصی است که مبارزه با مواد مخدر تنها منوط به قوه قضائیه و نیروی انتظامی نمی‌شود. اگر تمامی دستگاه‌ها پای کار مبارزه با مواد مخدر بیایند، می‌توانیم به سرعت با این پدیده خانمان‌سوز مقابله کنیم اما اگر عملکرد دستگاه کُند باشد، نباید انتظار موفقیت داشته باشیم.

وی گفت: دستگاه‌هایی که در پشت صحنه باید با مواد مخدر مبارزه کنند، اهتمام لازم را ندارند ولی در عوض آنهایی که در ظاهر با مواد مخدر مبارزه کرده، به وظایفشان به درستی عمل می‌کنند و باید بررسی شود چرا این روال به این صورت است؟

منتظری اضافه کرد: باید ستاد مبارزه با مواد مخدر وظایف هر دستگاه را مشخص کند و اگر افراد و دستگاه‌ها به وظایفشان عمل نکردند، به ما بگویند که ما با آنها برخورد قضایی کنیم.

وی ادامه داد: اطلاعاتی در دست دارم که برخی ضابطین قضایی در مبارزه با مواد مخدر آسیب‌هایی دارند که باید در یک جلسه محرمانه به این موضوع پرداخته شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز