خبرگزاری کار ایران

سردار شریف:

ماهواره «نور» نشان داد که تحریم‌ها مانع رشد علمی کشور نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۲۰۳

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: پرتاب ماهواره نور نشان داد که تحریم‌ها رشد علمی کشورمان را متوقف نکرده است.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران ضمن اشاره به پرتاب ماهواره نور گفت: تقریباً همه رسانه‌های داخلی و خارجی این موضوع را پوشش دادند و فکر می‌کنم زاویه پنهانی وجود ندارد که بخواهم در موردش حرف بزنم؛ می‌خواهم این موفقیت بزرگ را که مرهون تلاش فرزندان ایران عزیزمان در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و ترم جدیدی از دستیابی به علوم فضایی و نظامی را به مجموعه کشور هدیه داد را خدمت ملت ایران تبریک بگویم. این کار بزرگ در آستانه ماه مبارک رمضان رخ داد و خیر و برکتی دوچندان داشت.

وی تأکید کرد: باید بگویم اولین موردی بود که در این نوع کارها همه دشمنان ما به دستیابی جمهوری اسلامی به دانش فضایی اذعان کردند؛ البته آنان در مراحل متعددی قدرت ما را انکار کردند و بعداً پذیرفتند؛ اما این اتفاق جز معدود مواردی بود که در همان ابتدا پذیرفتند و به رسمیت شناختند.

سخنگوی سپاه در مورد بازخوردهای جهانی این اتفاق گفت: بازخورد جهانی این اتفاق این بود که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اذعان کردند که تحریم‌ها نتوانسته هیچ خللی در پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی پیش بیاورد و علی‌رغم وجود تحریم‌های سنگین جوانان این کشور با عزم و اراده توانستند راهی که طراحی کرده بودند را طی کنند.

سردار شریف افزود: این جمله کلیدی آنان بود و اذعان کردند که اگرچه تحریم‌ها وضعیت معیشتی مردم را تحت تأثیر قرار داده است؛ اما نتوانسته پیشرفت‌های علمی کشور را متوقف کند. گروه دیگر آنان نیز گفتند که اگر کشوری در سایه تحریم بتواند چنین اقداماتی را انجام دهد، قطعاً قادر است که اقدامات دیگری ازجمله تأمین معیشت مردم خود را هم انجام دهد.

وی تصریح کرد: بعد دیگر اندیشمندان و متخصصان بودند که به پیشرفت‌های شگرف فرزندان این ملت در طول سال‌های گذشته اذعان کردند، ما در جریان دفاع مقدس، در حوزه دفاعی و نظامی بسیار مظلوم واقع شدیم و از همان‌جا بود که جرقه‌های اینکه ایران قوی، توانمند و مجهز در حوزه‌های دفاعی داشته باشیم زده شد تا بتوانیم از جغرافیای خود، مردم خودمان و غیره به‌خوبی حراست کنیم.

سخنگوی سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چه نمره‌ای به تلاش‌های سپاه پاسداران پس از انقلاب اسلامی می‌دهد، گفت: هیچ زمان مدعی نیستیم و نباید مدعی باشیم که در انتهای راه هستیم؛ اما باید بگویم زمانی که این کشور تحویل فرزندان انقلاب شد در خیلی از حوزه‌ها نمره قابل قبولی نداشتیم؛ اما فکر می‌کنم که اکنون باید نمره ۱۸-۱۹ به خود بدهیم.

سردار رمضان شریف ادامه داد: می‌خواهم از همه دانشمندان، مسئولین، جناح‌های سیاسی و آحاد مردم که در این روزها تبریکات زیادی را به سپاه پاسداران ارسال کردند، تشکر کنم و اطمینان بدهم که فرزندانشان در سپاه پاسداران همواره به عزت و توسعه ایران اسلامی می‌اندیشند و لحظه‌ای را برای قدرتمند سازی کشور از دست نخواهند داد.

وی درباره اقدامات سپاه در مبارزه با کرونا عنوان کرد: متناسب با شرایطی که در آن قرار داریم و با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، کمک‌های سپاه پاسداران و بسیج همچنان ادامه دارد؛ روزهای اول بحث بهداشت و در اختیار قرار دادن بیمارستان‌ها و ایجاد نقاهتگاه‌ها در مراکز استان‌ها و تهران را در دستور کار داشتیم. این نیازی بود که ستاد ملی کرونا و وزیر بهداشت درخواست داشتند؛ اما در روزهای بعد شرایط متفاوت‌تر شد و به‌کارگیری خانواده بسیج و سپاه برای ضدعفونی‌کردن مراکز تجمع بزرگ ازجمله بیمارستان‌ها را شاهد بودیم.

سخنگوی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اخیراً نیز بعد از فرمایشات رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به کسانی که شغلشان را در جریان کرونا ازدست‌داده بودند و مشکل‌دارند قرارگاهی را تحت عنوان قرارگاه امام حسن (ع) راه‌اندازی کردیم و تاکنون یک‌میلیون و پانصد هزار بسته معیشتی برای ۳.۵ میلیون خانواده تهیه‌شده است که مرحله دوم و سوم آن در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز