خبرگزاری کار ایران

نماینده درگز در گفت‌و‌گو ایلنا:

دولت بخشی از بار موجود را از روی دوش پزشکان و پرستاران بردارد/ مسئولان برای استفاده از راهکارهای افراد صاحب‌نظر در حوزه مقابله با کرونا فراخوان بدهند

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۸۶۴

نماینده درگز در مجلس دهم گفت: ظاهراً طرح فاصله گذاری اجتماعی نادیده گرفته شده و اگر به همین صورت پیش برویم، شاهد موج دوم کرونا خواهیم بود.

عبدالله حاتمیان، نماینده درگز از توابع استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در درگز، اظهار کرد: وضعیت ابتلا به کرونا تا هفته گذشته در شهر درگز کنترل شده بود اما از زمانی که محدودیت‌ها برداشته شد و رفت‌ و آمد مسافران آزاد شد، شمار مبتلایان نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بهتر بود دولت محدودیت‌ها و قرنطینه را ادامه می‌داد، گفت: ادامه روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از شیوع ویروس کرونا پیشگیری می‌کرد اما این گونه که مشخص است پروتکل‌های بهداشتی در برخی جاها نادیده گرفته شده و اگر به همین صورت پیش برویم و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم رعایت نشود، مطمئناً شاهد موج دوم کرونا خواهیم بود. 

نماینده درگز در مجلس دهم گفت: وزارت بهداشت ایران از قوی‌ترین سازمان‌های بهداشتی جهان است و تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است؛ البته باید همکاری و همراهی مردم را نیز در نظر گرفت، خوشبختانه در کشور ما فرهنگ هماهنگی مردم بسیار خوب است. 

حاتمیان تلاش وزارت بهداشت و دولت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: دولت برای حمایت از معیشت مردم باید برنامه‌ریزی داشته باشد؛ اگر دولت از افراد آسیب‌دیده حمایت جدی می‌کرد، مردم مجبور نمی‌شدند برای تأمین معاش،‌ فعالیتشان را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه از کارآفرینان باید حمایت کرد، افزود: بسیاری از افراد مدعی هستند که توانایی پیدا کردن داروی کرونا را دارند اما متاسفانه بروکراسی‌های اداری مانع این می‌‍شود که افراد بتوانند دستاوردهایشان را به عرصه ظهور بگذارند. به نظر می‌رسد بهتر است فراخوان داده شود تا افراد صاحب نظر در این حوزه اندوخته‌هایشان را در اختیار دولت قرار دهند تا شاید بتوانیم زودتر این بحران را پشت سر بگذاریم.

نماینده درگز اظهار کرد: پزشکان، پرستاران و کادر درمان کشور بار سنگینی بر دوش دارند و تحت فشار هستند بر همین اساس دولت باید از نظر مالی آنها را حمایت کند و بخشی از این بار را از روی دوش آنها بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز