خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

بودجه‌ها را به استان‌هایی دادند که بد عمل کردند/ باید از کمک مردم استفاده کرد و منتظر دولت نماند/ وضعیت کرمانشاه رو به بهبود است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۴۶۴

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه می‌خواهیم همه مسائل انسانی را دولتی حل کنیم، گفت: خیلی‌ها تمکن مالی دارند و می‌توانند کمک کنند اما چون مدام از دولت انتظار کمک داشته‌ایم از نعمت بزرگ کمک مردم غافل شده‌ایم.

عبدالرضا مصری نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت معیشت مردم و آثار کرونا بر آن گفت: بسیاری از مردم هم اکنون از نظر وضعیت معیشت در مضیقه هستند، اما حرکت بزرگی که به دعوت رهبر انقلاب در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شد، که مایه امید شده است.

وی افزود: اگر بتوانیم خیّرین کشور را ساماندهی کرده و مرکزی ایجاد شود که نهادهای کمک کننده، خیّرها و NGO ها از یک تا چند نفر را تحت پوشش بگیرند و دیگر نیازی نباشد که کمک‌ها در یک جایی متمرکز شود و بعد به نیازمندان برسد، کار بسیار بهتری است.

وی گفت:‌ این مراکز بهتر است نیازمندانی مثل کارگران روزمزد، ساختمانی، اصناف، دست فروش و خرده فروش را شناسایی کنند و تا زمانی که زندگی این افراد سخت است، افرادی خودشان ماهانه به حساب این افراد مبلغی واریز کنند و این مراکز دیگر دخالتی نداشته باشند.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: در کشور ما افراد زیادی هستند که می‌توانند ماهی ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به یک تا ۵۰ خانواده کمک کنند، اما ساماندهی لازم وجود ندارد. 

وی درباره بسته شدن بودجه ۹۹ در پیش از کرونا و اینکه آیا به متمم نیاز دارد، گفت: نمی‌‌شود برای هزینه کردن متممی به بودجه اضافه کرد، اگر پول داشته باشیم خرج می‌کنیم و نیازی هم به متمم نیست؛ اما مساله این است که باید درآمد باشد، اگر درآمد وجود داشته باشد دولت آن را در عرض یک روز در جلسه سران قوا تصویب و خرج می‌کند؛ اما در شرایط کرونایی که مالیاتی گرفته نمی‌شود و نفتی هم به فروش نمی‌رسد، ۱۰۰ میلیارد هم در متمم برای کمک به مدیریت کرونا اضافه شود، وقتی درآمدی برای هزینه وجود نداشته باشد، بی‌فایده است.

به گفته مصری، ما می‌خواهیم همه مسائل انسانی را دولتی حل کنیم، ما مردم یک کشور هستیم؛ خیلی‌ها تمکن مالی دارند و می‌توانند کمک کنند اما چون مدام از دولت انتظار کمک داشته‌ایم از نعمت بزرگ کمک مردم غافل شده‌ایم.

وی درباره کمک نهادهایی مثل ستاد فرمان اجرائی امام و بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: هر شب در تلویزیون می‌بینیم که نهادها و بنیادها کمک‌های خودشان را انجام می‌دهند، اما این نهادها هرچند دولتی نیستند اما حاکمیتی که هستند. در پیش انقلاب مردم در مراسم‌هایی مثل نیمه شعبان خودجوش عمل می‌کردند و باعث شکل گیری جشن‌های باشکوه می‌شدند بعد از انقلاب گفته می‌شود که این وظیفه دولت و شهرداری‌ها است که خیابان ها را چراغانی کند که این مساله موجب کمرنگ شدن نقش مردم شده است. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در ادامه افزود: وضعیت فعلی مرا یاد شعر دوران دبستان "چنان قحط سالی افتاد اندر دمشق/ که یاران فراموش کردند عشق" می اندازد، در همین شعر هم به کمک مردم اشاره دارد نه دولت.

وی درباره وضعیت کرونا در حوزه انتخابیه کرمانشاه گفت: کرمانشاه از ابتدا وضعیت خوبی داشت، متنها همین خوبی باعث شد که مردم رعایت نکنند و باعث افزایش سیر ابتلا شد اما دوباره وضعیت رو بهبود است.

عضو هیات رئیسه مجلس یادآور شد: علی رغم اینکه مردم و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خوب عمل کرده و پیشگیری کردند اما بعدا بودجه‌ها را به استان‌هایی که بد عمل کرده و تعداد مبتلایانشان بیشتر بود، دادند.

وی افزود: بودجه را برای درمان دادند، استان‌هایی که پیشگیری کردند و از ابتلا جلوگیری کردند از نظر اعتبارات به آنها کم توجهی شد اما استان‌هایی که کم توجهی کردند و مبتلایانشان زیاد بود اعتبارت بیشتری دریافت کردند، همیشه آنهایی که درایت دارند و از حوادث پیشگیری می‌کنند، بودجه ندارد.

مصری درباره حضور علی لاریجانی در صحن علنی هفته آینده مجلس گفت: اگر دکتر به ایشان اجازه دهند حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز