خبرگزاری کار ایران

نماینده یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

سیر مبتلایان به کرونا در یزد نزولی است/ وضع کنونی تجهیزات پزشکی مطلوب است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۳۰۲

نماینده یزد در مجلس دهم گفت: آمار کل بستری‌شدگان تنفسی در استان یزد حدود ۴۵۰۰ نفر بوده است که ۴۰۹۸ نفر تاکنون ترخیص شده و ۲۰۰ نفر هم بستری‌شده‌اند و ۳۸۰ نفر هم منجر به فوت شده‌ است.

ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در یزد، گفت: وضعیت مبتلایان به کرونا در یزد کنترل شده است و طبق آمار افرادی که بستری شده‌اند می‌توان نتیجه گرفت که در استان یزد سیر مبتلایان نزولی بوده است.

وی با بیان اینکه تنها یک سوم تخت‌های بیمارستان‌های یزد‌ اشغال شده است، گفت: اگرچه یزد شهری پرتردد است و روزانه مسافران زیادی در یزد تردد می‌کنند، اما خوشبختانه وضعیت مطلوب است و آمار کل بستری‌شدگان تنفسی در استان یزد حدود ۴۵۰۰ نفر بوده است که ۴۰۹۸ نفر تاکنون ترخیص شده و ۲۰۰ نفر هم بستری‌شده‌اند و ۳۸۰ نفر فوتی داشته‌ایم که از این میزان، تست کرونای ۲۱۴ نفر مثبت بوده و ۱۷۰ نفر آنها نیز تستشان منفی بوده است. 

موسوی بیوکی اظهار کرد:‌ زمانی تعداد بستری‌های ما ۴۰۰ نفر بود و امروز به ۲۰۰ نفر رسیده است و این موضوع نشان‌دهنده موفقیت تیم درمانی استان یزد است که باید از آنها تشکر کرد.

وی درباره تجهیزات پزشکی یزد نیز گفت: تجهیزات پزشکی یزد از گذشته وضعیت مناسبی داشت اما با توجه به بودجه‌ای که دولت برای حوزه بهداشت و سلامت اختصاص داد، به دانشگاه‌ها و مراکز علوم پزشکی رسیدگی شد و وضع کنونی تجهیزات پزشکی در یزد خوب است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس دهم با بیان اینکه در مجموع ما از وضعیت یزد راضی هستیم، افزود: با وجود اینکه روی کادر درمان فشار زیادی است اما اعتماد و حمایت مردم از آنها موجب شده که کادر درمان روحیه مضاعفی پیدا کند و با توان بیشتر در این حوزه خدمت‌رسانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز