خبرگزاری کار ایران

سردار حاجی‌زاده:

دست‌یابی به فضا ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۰۷۹

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دست‌یابی و استفاده از فضا انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و ما نیز باید جایگاه‌مان را در فضا پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده با تشریح عملیات پرتاب ماهواره نور توسط ماهواره بر قاصد اظهار داشت: ماهواره بر قاصد تفاوتی با کارهای گذشته دارد و آن هم این است که پیشران آن از نوع ترکیبی سوخت مایع و جامد و سه مرحله‌ای است. پیشران این ماهواره‌بر همان پیشران با بدنه غیرفلزی و کامپوزیتی است که چندی قبل با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی شد.

وی با بیان اینکه ماهواره‌برهای با سوخت جامد در زمره فناوری‌های روز دنیا محسوب می‌شوند، گفت: این قابلیت‌ها وجوه برتری است که جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر به دست آورده و به یاری خداوند متعال گام‌های بعدی را به سرعت برمی‌داریم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه هم ماهواره و هم ماهواره‌بر بومی و کاملاً ایرانی هستند، تاکید کرد: امروز دست‌یابی و استفاده از فضا انتخاب نیست بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و ما نیز باید جایگاه مان را در فضا پیدا کنیم.
سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: طبیعتا تنها ابرقدرت‌ها این قابلیت را دارند و سایرین تنها مصرف کننده این فناوری هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز