خبرگزاری کار ایران

نماینده زاهدان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

۷۴ درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر خط فقر امنیت غذایی هستند/ آمار مبتلایان سیستان و بلوچستان صعودی شد/ دولت در حمایت از اقشار آسیب‌دیده موفق عمل نکرد

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۸۱۰

نماینده زاهدان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در موضوع حمایت از اقشار آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان موفق عمل نکرد چون ۷۰ درصد مردم آن منطقه به شبکه مخابراتی دسترسی ندارند.

علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان در مجلس دهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان حدود ۷۴ درصد زیر خط فقر امنیت غذایی هستند و شغل ثابتی ندارند، اغلب به صورت روزانه فعالیت می‌کنند و روزمزد هستند بر همین اساس با اوج گرفتن کرونا نیز این مردم دست از فعالیت نکشیدند و نگرانی ما و سایر مسئولان نیز به همین خاطر بود.

وی افزود: به دلیل پراکندگی جمعیت در استان، تعداد مبتلایان و جان باختگان کرونا محدود بود اما پس از اینکه مجوز شروع به کار و فعالیت از سوی دولت داده شد، آمار مبتلایان صعودی شد و همین موضوع موجب نگرانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شد.

این عضو کمیسیون عمران در مجلس گفت: اگر دولت برای حمایت از افرادی که شغل ثابتی در سیستان و بلوچستان ندارند، تمهیداتی می‌اندیشید، ما امروز شاهد ابتلای مردم به کرونا نبودیم. به نظر می‌رسد دولت در موضوع حمایت از اقشار آسیب دیده سیستان و بلوچستان موفق عمل نکرد، چون ۷۰ درصد مردم آن منطقه به شبکه مخابراتی دسترسی ندارند؛ متاسفانه عمق این بی‌توجهی‌ها به پیش از انقلاب بازمی‌گردد.

نماینده زاهدان در مجلس دهم با بیان اینکه باید نگاه ویژه به سیستان و بلوچستان داشته باشیم، گفت: توسعه سواحل مکران و محور شرق دو سند معتبر برای سیستان و بلوچستان بود که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و دولت‌ها موظف به اجرای این سندها بودند اما متاسفانه مغفول ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز