خبرگزاری کار ایران

سفیر سوئیس:

شرکت‌های سوئیسی فعال در ایران، متمایل به همکاری با هلال احمر ایران هستند

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۵۷۷

سفیر سوئیس در ایران با حضور در ساختمان صلح، با رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در خصوص تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس کووید- ۱۹گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، «مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در دیدار با «کریم همتی» رییس جمعیت هلال احمر گفت که کشورش از جایگاه خوبی در دنیا برخوردار است و می‌تواند همچون گذشته از این جایگاه برای گسترش خدمات بشردوستانه استفاده کند.

همتی نیز در تشریح خدمات هلال احمر ایران برای مقابله با ویروس کرونا گفت: این جمعیت همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، با مجموعه سلامت کشور همراه شد و خدمات متنوع و موثری ارائه کرد. هلال احمر، بحث آموزش های همگانی را به شکل مناسبی در فضای مجازی دنبال کرد و پیش از شیوع ویروس در ایران، آموزش‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را به زبان های مختلف در قالب اینفوگرافیک، پوستر و نظایر آن در فضای مجازی منتشر کرد که این آموزش ها تا کنون ۵۶ میلیون بازدید داشته است.

به گفته وی،‌ علاوه بر توجه به موضوع مهم آموزش های همگانی برای مقابله با ویروس کرونا، هلال احمر ایران با توجه به استرس بالای شهروندان به دلیل شیوع کووید-۱۹، با راه اندازی وبسایت corona.ir تلاش کرد که استرس اجتماعی ناشی از این بیماری را کاهش دهد که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر در تست کرونای آنلاین در این سایت شرکت کرده اند.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت ۲ میلیون داوطلب، امدادگر و جوان عضو هلال احمر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی هلال احمر، بیش از ۶.۵ میلیون خودرو شامل ۲۱ میلیون نفر در ورودی و خروجی شهرهای کشور، تب سنجی و غربالگری شده که از این تعداد ۱۴ هزار نفر با علائم مشکوک ابتلا به ویروس، شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

تهیه و تأمین برخی اقلام و تجهیزات مورد نیاز در زمینه مقابله با ویروس از جمله تجهیزات محافظت فردی و نظایر آن در شرکت های هلال احمر و تأمین بسته ها و اقلام بهداشتی برای ۵۰۰ هزار بیمار خاص و بیماران مبتلا به سرطان، از دیگر محورهای گفت‌ وگوی رییس جمعیت هلال احمر با سفیر سوئیس در ایران بود.

همتی در ادامه افزود: در بحث معیشت مردم، همچون بسیاری از کشورهای دیگر که با ویروس کووید-۱۹ درگیر هستند، با مشکل مواجه هستیم و بیش از ۳ میلیون نفر از افراد جامعه مشکل معیشتی دارند که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند. بنابر این هلال احمر تصمیم گرفت تا ۱۰۰ هزار بسته غذایی تهیه کرده و در اختیار این خانوارها قرار دهد. به همین دلیل، انتظار ما از کشور سوئیس، کمک و حمایت بیشتر از مردم ایران است؛ چراکه هر میزان کمک های بشردوستانه بیشتری جمع آوری کنیم، افراد بیشتری را می توانیم تحت پوشش سبدهای معیشتی قرار دهیم.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین با تأکید بر اینکه دیپلماسی بشردوستانه نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما با توجه به کمبودهایی که به دلیل تحریم های آمریکا با آن مواجه بودیم، افراد زیادی را بر اثر بیماری کووید-۱۹ از دست دادیم.

همتی در ادامه به نیاز ایران برای تأمین ۲ هزار دستگاه ونتیلاتور اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر یکی از نیازهای اساسی، تأمین این دستگاه هاست که با کمک خیرین حدود ۱۰۰ دستگاه تاکنون تهیه شده اما کمبودها در این زمینه و برخی از تجهیزات بیمارستانی دیگر از جمله تخت های آی سی یو و نظایر آن همچنان وجود دارد. از آنجایی که کشور سوئیس در تأمین و تولید این تجهیزات توانایی دارد، اگر بتوانیم با حمایت دولت سوئیس این تجهیزات را در اختیار داشته باشیم، جان افراد بیشتری را می توانیم نجات دهیم.

رییس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه به رغم تمام مشکلات ناشی از تحریم ها، توانستیم بر این بیماری غلبه کنیم، افزود: ما آمادگی داریم با توجه به تجربیات دانشمندان خود در زمینه بیماری کووید-۱۹ با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور سوئیس همکاری داشته و تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک بگذاریم.

همتی از اهدای کمک های بشردوستانه به ایران در سیل سال گذشته از سوی دولت سوئیس و همچنین کمک ۵۰۰ هزار فرانکی کمیته بین المللی صلیب سرخ به هلال احمر ایران برای مقابله با ویروس کرونا، تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این کمک ها و روند خدمات بشردوستانه ادامه پیدا کند. همچنین همکاری نزدیک و استراتژیک هلال احمر ایران با کمیته بین المللی صلیب سرخ در زمینه های مختلف از جمله ترویج حقوق بشردوستانه، توانبخشی فیزیکی، بازپیوند خانواده و نظایر آن در آینده گسترش بیشتری یابد.

سفیر سوئیس در ایران نیز در این دیدار گفت: به طور کلی، هم سفارت و هم دولت سوئیس با جمعیت هلال احمر ایران همکاری نزدیکی دارد. از نظر ما جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یکی از شرکای اصلی است که در برابر خطر ویروس کووید-۱۹، فعالیت بسیار مؤثری داشت.

مارکوس لایتنر افزود: شرکت های سوئیسی فعال در ایران که در بخش مالی و ارسال تجهیزات پزشکی فعالیت دارند، متمایل به همکاری با هلال احمر ایران هستند؛ بنابر این لیست تقاضاها و اقلام مورد نیاز خود را اعلام کنید تا برای تأمین، به این شرکت ها انتقال دهیم.

وی همچنین با اشاره به نیاز ایران به دستگاه های ونتیلاتور گفت: یکی از شرکت های تولید کننده ونتیلاتور در کشور سوئیس فعال است که با توجه به تقاضای بالای کشورهای دنیا، این شرکت تولید خود را ۲ برابر کرده است که باز هم تقاضا برای خرید دستگاه های ونتیلاتور بالاست اما از دولت سوئیس درخواست می کنیم تا در صورت امکان در این زمینه به ایران کمک کند.

سفیر سوئیس با اشاره به فعالیت کانال مالی سوئیس، گفت: این کانال مالی در ۲ حوزه فعالیت خاص دارد. بخش اول؛ حضور شرکت های پزشکی سوئیسی در ایران است که در زمینه اقلام دارویی، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی فعالیت دارند و می توانند در این حوزه ها، وارد کننده اقلام مورد نیاز به ایران باشند. بخش دوم درباره انتقال پول های ایرانی به بانک های سوئیس است تا از محل این پولها، خریدهای مورد نیاز کشور ایران انجام شود. این کانال به منظور کمک های بشردوستانه ایجاد نشده بلکه کانالی برای انجام خرید نیازهای ایران در زمینه اهداف بشردوستانه است.

وی در پایان تأکید کرد: تلاش سوئیس این است که با توجه به اهمیت دیپلماسی بشردوستانه، ارتباط و تعامل خود را با جمعیت هلال احمر برای توسعه خدمات بشردوستانه گسترش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز