خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی قوه قضاییه خبر داد؛

بررسی ۱۱ هزار گزارش درباره تخلفات حوزه کرونا در سامانه سجام قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۴۵۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خبر داد که بیش از ۱۱هزار گزارش مردمی با موضوع تخلفات حوزه کرونا در مدت یک ماهه فروردین در سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) ثبت و بررسی شده است.

به گزارش ایلنا،‌ محمدباقرالفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ از ظرفیت سامانه سجام با عنوان "دیده‌بانان پیشگیری، حافظان سلامت"  به منظور دریافت گزارشهای مردمی در حوزه تخلفات بیماری کرونا بهره برداری شد گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا توانستیم با فراهم نمودن شرایط گزارشگیری درباره موضوع تخلفات کرونا، ۱۱۴۲۰ گزارش مردمی در اینباره دریافت و با هماهنگی با دادستانی کل کشور  و دادستانهای استان‌ها نسبت به رسیدگی به تخلفات حوزه کرونا اقدامات چشمگیری انجام دهیم.

وی اظهار کرد: نظارت بر رعایت بهداشت محیطی در نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای (به عنوان مراکز پرخطر) و معرفی انبارهای احتکار کالاهای سلامت محور ازجمله موضوعاتی بودند که به دلیل اهمیت آنها در تامین سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید بیشتری برای شناسایی آنها داشتیم.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: ۳۲درصد از گزارش‌های دریافتی به تعداد ۳ هزار و ۶۳۹ گزارش توسط دادستانهای سراسر کشور رسیدگی و احکام آنها صادر شده و با متخلفان برخورد قانونی شده است. همچنین ۵۵ درصد از گزارشها به تعداد ۶ هزار و ۲۸۳ گزارش توسط دادستان‌ها در دست بررسی است.

وی بیان کرد : از این تعداد ۱۴۹۸ گزارش تخلفات حوزه کرونا نیز در معاونتهای پیشگیری استان‌های سراسر کشور در دست بررسی است تا در صورت احراز جرم به دادستانهای استان ارجاع داده شود.

الفت اظهارکرد: تعداد چهار هزار و ۴۳۴ گزارش با موضوع سایر مواردی که منجر به شیوع بیماری کرونا میشود، تعداد ۲ هزار و ۳۲۳ گزارش با موضوع فعالیت غیرمجاز اماکن (تفریحی، ورزشی، تجاری و...)، هزار و ۵۵۰ گزارش عدم رعایت بهداشت و شاخصهای اعلام شده در فروشگاه های زنجیرهای، هزار و ۴۷۶ گزارش عدم رعایت بهداشت در نانوایی ها، .. هزار و ۱۰ گزارش عدم رعایت بهداشت در سورپرمارکت‌ها، میوه فروشیها، ۴۲۳ مورد عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی در جایگاه سوخت، ۸۲ مورد احتکار محصولات بهداشتی ، ۷۲ مورد  گران فروشی و تخلف در عرضه محصولات بهداشتی از جمله موضوع گزارش‌های تخلفات دریافت شده هستند.

وی گفت: استان‌های تهران با ۳هزار و ۶۹۷ گزارش، فارس با هزار و۶۱۳ گزارش، خراسان رضوی با ۸۰۹گزارش، اصفهان با ۷۵۶ گزارش و استان آذربایجان شرقی با ۶۷۸ گزارش به ترتیب بیشترین تعداد گزارش‌ها را تاکنون ثبت کرده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تشکر از کسانی که نسبت به اعلام گزارش‌های مردمی با قوه قضاییه همکاری داشته‌اند، گفت: نظارت مردم بر مردم از جمله نظارت‌هایی است که می‌تواند در پیشگیری از شکل گیری و وقوع بسیاری از تخلفات و جرایم موثر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز