خبرگزاری کار ایران

بنیادی در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای نگهبان را بیش از حد وارد مسائل سیاسی کرده‌اند/ موضع‌گیری اخیر کدخدایی به معنای رد طرح اصلاح قانون انتخابات است

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۹۱۵

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه شورای نگهبان را بیش از حد وارد مسائل سیاسی کرده‌اند، گفت: از همان روز اولی که بحث انتخابات مطرح بود، دیدیم که سخنگوی شورا و بعضی دیگر از حقوقدانان در رسانه‌های مختلف و حتی در پاسخ به رئیس‌جمهور بیاناتی داشتند که امیدوارم که این‌ها گفته‌های خود آقایان باشد.

بهروز بنیادی نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارنظر سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با طرح دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات، گفت: چیزی که در تأیید صلاحیت‌های این دوره مجلس اتفاق افتاد امری کاملاً غیرمتعارف و در برخی موارد غیرقانونی بود؛ متاسفانه قبل از اینکه رسیدگی در مورد افراد انجام شود، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان مشکلاتی داشتند و همه را به نوعی متهم به مفاسد مالی و اخلاقی کرد در حالی که بسیاری از افرادی که تأیید صلاحیت نشدند هیچ کدام از این موارد را نداشتند و هیچ امکانی هم برای رسیدگی به اعتراض‌ها وجود نداشت.

وی با بیان اینکه همان زمان اعتراض‌های زیادی توسط نمایندگان و ریاست مجلس صورت گرفت و چندین بار اعتراض علنی داشتند، بیان کرد: منابع گزارش‌هایی که به شورای نگهبان داده شد، غیررسمی و در مورد خیلی از افراد نادرست بود؛ بسیاری از نمایندگان مجلس که گفت‌وگوی مستقیم که با آقای کدخدایی داشتند دریافتند که گزارشات ارسال شده به شورای نگهبان از منابع غیررسمی داده شده و شورا نیز بر مبنای آن‌ها نتیجه‌گیری‌هایی کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حاصل گزارش‌ها، بازی با آبروی افراد و باعث پایین آمدن مشارکت عمومی مردم شد. اتفاقا بسیاری از رد صلاحیت‌ها فقط بخاطر نطق‌ها و اظهارنظر قانونی نمایندگان صورت گرفت. 

وی افزود: امروز ما با مجلسی مواجه هستیم که اگر  به آمار نگاه کنیم می‌بینیم افراد زیادی  با ۸ و ۱۰ هزار رأی وارد مجلس شدند؛ این در هر جایی که اعلام شود قابل دفاع نیست. خوب است که آقای کدخدایی خودشان بنشینند و تعداد آراء هر حوزه را بررسی کنند و  ببینند که مشارکت را به کجا رساندند و فردی که امروز وارد مجلس شده است با چه تعداد آرایی آمده و چگونه می‌تواند نمایندگی یک ملت را بدوش بکشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه کار نمایندگان نیز کاری بسیار به جا و قانونی بوده و جزء حق‌الناس است، خاطرنشان کرد: این قانون تنها برای نمایندگان فعلی نیست بلکه برای همه ادوار و همه انتخابات‌ قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه هرچند امیدوار نیستیم که شورای نگهبان آن را تأیید کند، گفت: موضع‌گیری که اکنون آقای کدخدایی دارند به این معناست که شورای نگهبان این طرح را تصویب نخواهد کرد.

بنیادی با نادرست خواندن موضع‌گیری سریع کدخدایی به اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: شورای نگهبان را بیش از حد وارد مسائل سیاسی کرده‌اند و از همان روز اولی که بحث انتخابات مطرح بود، دیدیم که سخنگوی شورا و بعضی دیگر از حقوقدانان در رسانه‌های مختلف و حتی در پاسخ به رئیس‌جمهور بیاناتی داشتند که امیدوارم که این‌ها گفته‌های خود آقایان باشد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس درباره شرایط کرونا حوزه انتخابیه خود، گفت: با ارتباطی که با شبکه بهداشت و درمان داریم، طبق آمار آزمایشگاهی و سی‌تی‌اسکن‌هایی که هر روز انجام  می‌شود آمار حاکی از این است که کنترل نسبی صورت گرفته و خوشبختانه طرح غربالگری ملی سلامت در شهرهای کوچک خیلی خوب انجام شده است.

وی با بیان اینکه مردم همکاری خوبی داشته‌اند، یادآور شد: دسترسی به آزمایشگاه مورد نیاز مردم است تا افرادی که غربالگری می‌شوند  و نیاز به تست دارند در شهرستان‌ این کارها برایشان انجام شود، اما علیرغم وجود نیروهای تخصصی دستگاه‌های لازم را نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: وزارت بهداشت باید برنامه‌ریزی کند که در استان‌ها به ازای هر چهار یا پنج شهرستان یکی از آنها به عنوان شهرستان معین قرار گیرد و آنجا را تجهیز کند تا امکانات آزمایشگاهی در دسترس همه مردم قرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این خواسته را برای شهرستان کاشمر نیز مطرح می‌کنم که به عنوان شهرستان معین در حال پوشش دادن پنج شهرستان دیگر است و قطعا نیازمند یک آزمایشگاه مجهز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز