خبرگزاری کار ایران

تخصیص اعتبار به شرکت پشتیبانی امور دام بابت اجرای سیاست‌های تنظیم بازار

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۴۱۵

هیئت وزیران با تخصیص مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سال ۱۳۹۹ به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور بابت اجرای سیاست‌های تنظیم بازار و قیمت تضمینی موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، با تخصیص مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سال ۱۳۹۹ بابت اجرای سیاست های تنظیم بازار و قیمت تضمینی به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور از سوی بانک مرکزی موافقت کرد.

بر این اساس، شرکت مذکور مجاز است با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله شده در بورس کالا را از محل اعتبارات این تصویب‌نامه پرداخت کند.

هم‌چنین، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اصل و سود تسهیلات را از محل اعتبارات مصوب مربوط، تعهد و تضمین کند. این تضمین نافی وظایف بانک‌ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست.

شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور نیز موظف است تسهیلات دریافتی را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی بازپرداخت کند.

لازم به ذکر است، بانک مرکزی می بایست ضمن هماهنگی با بانک‌های عامل به نحوی اقدام کند که در پرداخت تسهیلات به شرکت مذکور تسریع به عمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز