خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

علت توقف پروازهای بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا؛ رعایت نکردن پروتکل‌ها/ با صدور مجوز، پروازها از سر گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۸۰۲

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور با بیان اینکه علت توقف پروازهای بازگشت دانشجویان ایرانی از ایتالیا، رعایت نکردن پروتکل‌های وزارت بهداشت بوده است، تاکید کرد که با صدور مجوز، پروازها از سر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره بازگشت اتباع ایرانی از کشورهای مخنتلف به ایران گفت: در تلاش هستیم که اتباع ایرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس، همسایگان و سایر کشورهای دیگر به ایران بازگردند.

وی درباره بازگشت ایرانیان مقیم ایتالیا نیز اظهار داشت: این کار در حال انجام است و برنامه این بود که  دانشجویان ایرانی در ایتالیا بازگردانده شود اما کم کم تعدادشان به چند صد نفر رسید و وزارت امور خارجه هم بعد از ثبت نام آنها و صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا برای اعزام آنها به ایران اقدام کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه وزارت بهداشت مقررات و پروتکل‌های بهداشتی وضع کرده و هر فرد ایرانی و غیر ایرانی باید این پروتکل‌ها را که شامل تست‌های اولیه و قرنطینه است، انجام دهد.

وی ادامه داد: دانشجویان ایتالیایی پروتکل‌های آنها را رعایت و پرواز هم انجام شد اما در ادامه روند کار مشکلی ایجاد شد و برخی از افراد این پروتکل‌ها را رعایت نکردند و وزات بهداشت به عنوان مرکز ستاد فرماندهی گفت: اگر افراد بخواهند که پروتکل‌ها را رعایت نکنند روند بازگشت باید متوقف شود و فعلا هم تعطیل شده است.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه انتظار این است که پروتکل‌ها برای حفظ سلامت خود افراد انجام شود، خاطرنشان کرد:‌ با رایزنی‌هایی که انجام می‌شود امیدواریم وزارت بهداشت قانع شود و مجوزهای بعدی را برای برگشت آنها انجام صادر کند اما سفارتخانه ما در رم و سرکنسولگری ایران در میلان پیگیر هستند و به محض اینکه مجوزها صادر شود، آنها باز خواهند گشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز