خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس یازدهم عرصه‌ درگیری اصولگرایان بر سر مناصب خواهد بود/ احمدی‌نژادی‌های مجلس آینده زیر چتر قالیباف نخواهند رفت

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۹۶۲

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصولگرایان در مجلس یازدهم برای رسیدن به وحدت و اتفاق نظر شرایط سختی را در پیش دارند.

داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ترکیب مجلس یازدهم و احتمال بروز اختلافات میان گروه‌های اصولگرای حاضر در این دوره از مجلس، گفت: مجلس آینده ترکیب یکدستی دارد و تردیدی در این مساله نیست که اصولگراها اکثریت قریب به اتفاق کرسی‌ها را در اختیار دارند، همچنین تعداد کرسی‌های اصلاح‌طلبان و یا مستقلین خیلی کم است.

وی ادامه داد: با توجه به ترکیبی که می‌بینیم اصولگرایان در مجلس یازدهم اکثریت قریب به اتفاق کرسی‌ها را در اختیار دارند که این هم به دلیل نحوه‌ی تایید صلاحیت‌ها و اتفاقاتی که رخ داد، بود. در نتیجه شرایط برای یک انتخابات رقابتی فراهم نشد و عملا یک جریان خاص سیاسی در میدان رقابت بی‌رقیب حضور یافت و پیروز شد.

قنبری در ادامه با اشاره به ردصلاحیت‌های صورت گرفته در جریان انتخابات اخیر، تصریح کرد: فرآیند تایید صلاحیت‌ها به گونه‌ای رقم خورد که در نتیجه‌ آن مشارکت تا حد بسیار زیادی کاهش یافت.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به سوالی درخصوص اختلافات میان گروه‌های مختلف اصولگرایی، ابراز داشت: افرادی که اکنون انتخاب شده‌اند به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و اختلافاتی میان آن‌ها وجود دارد که از نظر من خیلی ریشه‌ای و مبنایی نیست بلکه بیشتر بر سر عناوین و منصب‌ها دارای اختلاف هستند.

وی افزود: سه طیف اصولگرایان سنتی، قالیبافی‌ها و پایداریچی‌ها عمده‌ترین گروه‌ها در مجلس آینده هستند که طبیعتا هرکدام به نوعی تلاش خواهند کرد سهم مناسبی را از قدرت در مجلس کسب کنند و قطعا در ارتباط با هیات رییسه مجلس و ریاست کمیسیون‌ها اختلافاتی در میان آن‌ها بروز خواهد کرد اما این اختلافات از نظر من چندان جدی نخواهد بود چرا که در مجموع همگی از یک جریان هستند.

قنبری درخصوص وحدت دیرهنگام در زمان انتخابات و اینکه گروه‌های مختلف این جریان الزاما با یکدیگر هم‌نظر نیستند، بیان داشت: همانطور که پیش از این گفتم درگیری بر سر پست‌ها و مناصب در مجلس آینده جدی است، از یک سو طیف قالیباف ریاست او را می‌خواهند اما در سوی دیگر پایداری‌ها و سنتی‌ها هم هر کدام نیروهایی دارند که به نوعی داعیه‌ ریاست بر مجلس آینده را دارند.

وی ادامه داد: یک گروه دیگری که نباید از آ‌ن‌ها غافل شویم، طیف احمدی‌نژادی‌ها هستند که شاید بتوان گفت با تجربه‌ترین نیروها را همین طیف دارند. آن‌ها افرادی هستند که سابقه‌ حضور در دولت را دارند و زیر چتر افرادی مانند قالیباف نخواهند رفت و از آنجاکه هرکدام ادعایی دارند، به سادگی کرسی ریاست را به دیگران واگذار نخواهند کرد. در مجموع پیش‌بینی می‌شود اصولگرایان در مجلس یازدهم برای رسیدن به وحدت و اتفاق نظر شرایط سختی را در پیش دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز