خبرگزاری کار ایران

اقدامات شورای حل اختلاف استان تهران برای مقابله با ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۱۱۳

با هدف مقابله با ویروس کرونا چهار مرحله توزیع محلول ضدعفونی، ماسک، دستکش و محافظ صورت و سه مرحله ضد عفونی و گندزدایی ساختمان‌های ستادی و مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان تهران صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا (کووید ۱۹) از آغازین روزهای اسفند ماه، شورای حل اختلاف استان تهران ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی کارکنان ستاد و مجتمع‌ها اقدامات گسترده‌ای را در جهت حفظ سلامت کارکنان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به انجام رسانیده است که برخی از مهمترین این اقدامات به شرح ذیل می‌باشد.

در اسفند ماه ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ تا به امروز با دستور مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران سه مرحله عملیات ضدعفونی و گندزدایی ساختمان‌های ستادی و مجتمع‌های شورای حل اختلاف شهر تهران و شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان تهران توسط مامورین دادگستری کل استان تهران، نیروی سپاه و ناجا و همچنین کارکنان شورای حل اختلاف استان تهران با هدف حفظ سلامت کارکنان و جلوگیری از سرایت ویروس کووید ۱۹ صورت گرفته است که تأثیر بسزایی در کاهش انتقال و ابتلای همکاران به کرونا داشته است.

در این مدت جهت تأمین مواد ضد عفونی مورد نیاز مجتمع‌ها چهار مرحله توزیع محلول ضد عفونی در حجم بالا برای استفاده همکاران و همچنین مراجعین صورت گرفته است که تمامی مراجعین را در بد ورود به ساختمان‌های شورا ضد عفونی نمایند و در برخی از مجتمع‌ها تب سنجی از مراجعین صورت می گیرد.

با عنایت به آنکه دوام خدمت رسانی به مردم جز با حضور و سلامت کارکنان میسر نیست و این ویروس منحوس قدرت انتقال بسیار بالایی دارد، لهذا توزیع ملزومات حفاظت فردی برای تمامی کارکنان اعم از قضات، اعضا، دبیران و دیگر کارکنان در دستور کار قرار گرفت و به صورت مرتب لوازم حفاظت فردی نظیر دستکش، ماسک و محافظ صورت (شیلد) در اختیار کارکنان مجتمع‌ها قرار می‌گیرد.

همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته، برقراری فاصله اجتماعی با کاهش افراد حاضر در شعبه رسیدگی و یا اجرای احکام، استفاده از امکانات فضای مجازی نظیر ارسال لوایح از طریق اینترنت، تنظیم وقت رسیدگی‌ها به نحوی که افراد کمتری در بازه زمانی واحد در مجتمع حضور داشته باشند، می‌باشد.

با دستور مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، بنرهایی با هدف آموزش روش‌های جلوگیری از سرایت ویروس کرونا و مقابله با آن همچنین راه‌ها و کانال‌های انجام غیرحضوری امور در فضای مجازی توسط اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی طراحی و به تعداد تمامی مجتمع‌های استان تهران تهیه، چاپ و در سطح مجتمع‌های شهر تهران و شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان تهران توزیع گردید تا از مراجعه حضوری مردم به مجتمع‌ها کاسته شود.

همچنین معاونت فرهنگی در نظر دارد همایش غیر حضوری روانشناسی و اخلاق را با موضوع تبعات روانی شیوع بیماری کووید ۱۹ برای آگاه سازی همکاران محترم و خانواده‌هایشان جهت مقابله با استرس ناشی از کرونا و چگونگی برخورد با همکاران و ارباب رجوع و راه‌های تعامل با کودکان در خانواده برگزار نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز