خبرگزاری کار ایران

نامه حزب جمهوریت استان به رئیس‌جمهور:

مبارزه با کرونا عرصه سیاسی‌بازی نیست/ ریز هزینه‌ها از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا گزارش شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۹۹۰

حزب جمهوریت استان تهران در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران نوشت: مبارزه با کرونا عرصه سیاسی‌بازی نیست که بتوان با پروپاگاندای خبری بر آن فائق آمد.

به گزارش ایلنا، حزب جمهوریت ایران اسلامی تهران طی بیانیه‌ای ضمن قدردانی از همه تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت و بخصوص کادرهای درمانی کشور خطاب به حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشت: بدون تردید، عبور کامل از ایمنی قرنطینه‌ای به ایمنی گله‌ای ولو این‌که برخی کشورهای غربی و جوامع سرمایه‌داری‌ هم به‌آن دست یازند در تضاد با تعالیم اسلامی است‌ و نمی‌تواند به‌عنوان یک راهبرد اساسی در جمهوری اسلامی ایران اتخاذ گردد و منجر‌ به‌ هدر رفتن سرمایه‌های معنوی و مادی ما شود‌.

متن کامل نامه حزب جمهوریت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام

همان‌طور که مستحضرید حضرتعالی مانند همه سران دولت‌های جهان سوگند یاد کرده‌اید که تمامی استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌اید به‌کار گیرید و امروز روزی است که وجدان‌های بیدار ملت‌های جهان داوری خواهد کرد که در بحران جهانی حاصل از پاندمی کرونا‌ویروس کدام‌یک از سران دنیا در مقام عمل به‌سوگند خود پای‌بند بوده‌اند!

گویا پاندمی کروناویروس آغاز شد تا میزان پای‌بندی همه سران جهان به‌ عهدشان با ملت در انجام مسئولیت‌هایی که برعهده دارند محک زده شود‌ و کارآمدی حکومت‌ها‌ و مضامیر رجال‌ سیاست بر همگان آشکار گردد‌.

از این‌رو حزب جمهوریت ایران اسلامی در شرایط حساس کنونی از حضرتعالی به‌عنوان‌ عالی‌ترین مقام اجرایی کشور می‌خواهد که ترتیبی اتخاذ‌ فرمایید که برخی رفتارها که بیش‌تر "نمایش کارآمدی" است از سوی همه ارکان نظام کنار گذاشته شود؛ زیرا عرصه مبارزه با کروناویروس عرصه سیاسی‌بازی نیست که بتوان با پروپاگاندای خبری بر آن فائق آمد! کروناویروس پدیده‌ای بیولوژیکی و عینی است که تنها راه مهار و غلبه بر آن‌ مواجهه علمی و دانایی‌محوری در مبارزه با این پدیده خطرناک است‌ و بدون تردید هر قدر مواجهه علمی در این زمینه به تعویق افتد، تبعات آن برای مُلک و ملت سنگین‌تر خواهد بود!

البته در ماه‌های اخیر فعالان عرصه سلامت در امر کنترل شیوع‌ کروناویروس و درمان مبتلایان از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، اما اتخاذ برخی تصمیمات اخیر برای عادی‌سازی امور، نگران‌کننده و مُوهِم‌ عبور مسوولان کشور از ایمنی قرنطینه‌ای به‌ ایمنی گله‌ای است!

بدون تردید، عبور کامل از ایمنی قرنطینه‌ای به ایمنی گله‌ای ولو این‌که برخی کشورهای غربی و جوامع سرمایه‌داری‌ هم به‌آن دست یازند در تضاد با تعالیم اسلامی است‌ و نمی‌تواند به‌عنوان یک راهبرد اساسی در جمهوری اسلامی ایران اتخاذ گردد و منجر‌ به‌ هدر رفتن سرمایه‌های معنوی و مادی ما شود‌!

آقای رییس‌جمهوری‌

بدیهی است که کشور ما در وضعیت‌ نامطلوب اقتصادی، اجتماعی ناشی از آثار غیرقابل انکار تحریم‌های ویرانگر و برخی رفتارهای ماجراجویانه به‌ارث مانده از گذشته و بحران‌های ناشی از کروناویروس قرار دارد و عبور از این مرحله فقط در سایه عقلانیت و مواجهه علمی و به‌کار بستن برنامه‌های مورد تایید متخصصان حوزه‌های سلامت، امور اجتماعی و اقتصاد و مدیریت ممکن است تا بتوان با کم‌ترین هزینه‌ انسانی و مادی و معنوی از این پیچ خطرناک عبور کرد.

از این‌رو حزب جمهوریت ایران اسلامی وظیفه خویش می‌داند که با انعکاس برخی از نظرات خود درخواست‌های ذیل را به‌استحضار حضرتعالی و دیگر مقامات‌ عالی نظام برساند:

۱. تخصیص مبلغ یک میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا از صندوقی انجام شده که مجلس برای آیندگان تصویب کرده است. پس باید در برنامه‌ریزی‌، توزیع و هزینه‌ آن نهایت‌ دقت صورت گیرد و با اِعمالِ مدیریت علمی، عملکردها و ریز هزینه‌ها به‌صورت شفاف‌ به‌ مردم گزارش شود‌. تنها در این صورت است که هزینه این مبلغ‌ از صندوق ذخیره ارزی گامی مثبت در مبارزه با کرونا خواهد بود‌.

۲. اقشاری از مردم که در بحران کرونا بیش‌ترین آسیب را دیده‌اند باید در مرکز تصمیمات دولت باشند و بیکاران قبلی و بیکاران جدید باید در اولویت دریافت کمک‌های بلاعوض دولت قرار گیرند تا جامعه ملتهب با بحران‌های اجتماعی بیش‌تر مواجه نگردد.

۳. منابع مالی دولت که با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌های شدید به‌سختی به دست می‌آید نباید صرف برخی موازی‌کاری‌ها شود و یا در دست اشخاص و نهادهایی قرار گیرد که بدون دانش و امکانات استاندارد و با فعالیت نمایشی این سرمایه‌ها را هدر می‌دهند و نمی‌توانند به خروج منطقی کشور از این بحران کمک کنند.

۴. برخی گفتاردرمانی‌های شما و دیگر مقامات عالی کشور به هیچ وجه پسندیده نیست و اکیدا باید از رسانه‌ای کردن تصمیماتی که عملیاتی نشده است یا نمی‌شود، اجتناب شود.

۵. تامین منافع ملی از محورهای اصلی مسوولیت‌های جناب‌عالی است. پس تدبیری بیاندیشید که همه توجهات داخلی و خارجی دولت معطوف به‌تامین این منافع باشد و با تعامل بیش‌تر با نهادهای بین‌المللی از هر عاملی که به تامین منافع ملی و عبور مردم از این بحران کمک کند، به‌عنوان فرصت استفاده شود.

در پایان ضمن سپاس‌گزاری از تلاش‌گران عرصه سلامت و فعالان حوزه‌های اجتماعی از خدای متعال برای ملت شریف ایران، صحت و سلامت و برای همه خدمتگزاران به ملت، عزت و برای تمامی کسانی که نتوانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند، هدایت، مسالت داریم و بدین‌وسیله آمادگی خود را برای همکاری مخلصانه در این جهاد ملی اعلام می‌داریم‌.

حزب  جمهوریت ایران اسلامی استان تهران ۹۹/۱/۲۴

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز