خبرگزاری کار ایران

کیخا در تشریح برنامه‌های پیشنهادی خاوازی:

کمیسیون کشاورزی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را تایید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۱۵۰

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام اعضای کمیسیون به صورت یکپارچه صلاحیت کاظم خاوازی را تایید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدعلی کیخا در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۰ فروردین) مجلس شورای اسلامی در توضیح گزارش کمیسیون کشاورزی درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: ۵ اسفندماه سال گذشته نامه رسمی هیات رئیسه در ارتباط با وزیر پیشنهادی به کمیسیون واصل و بدون وقفه در ۶ اسفندماه جلسه بررسی صلاحیت اجرایی، مدیریتی و برنامه ها و مدارک وی براساس ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی تشکیل شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی براساس آئین‌نامه جدید مجلس بررسی شد لذا کمیسیون‌های تخصصی دیگر نیز از همه ابعاد صلاحیت و برنامه وی را بررسی کردند. صحت مدارک دانشگاهی وزیر پیشنهادی پس از استعلام از وزارت علوم در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری مورد تائید کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست قرار گرفت. معاونت نظارت با قید فوریت برنامه‌های آقای خاوازی را مورد بررسی قرار داد و از نظر معاونت نظارت همسویی برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با اسناد بالادستی تائید شد.

وی افزود: آشنایی من با آقای خاوازی به ۳۰ سال پیش و دانشگاه شیراز بازمی‌گردد. ایشان فردی وزیر، فردی پاکدست، با اخلاق و با استعداد بالا و عالم به امور کشاورزی و مطلع از وضعیت آب و خاک کشور و اهل تعامل است. تمام اعضای کمیسیون متفق و یکپارچه صلاحیت مدیریتی، اجرایی، فنی کاظم خاوازی را مورد تائید قرار دادند از این رو به سایر نمایندگان نیز توصیه می‌کنم که تصدی وزارت جهاد کشاورزی را به وی بدهند.

نماینده مردم زابل با بیان این‌که آئین نامه جدید دغدغه‌هایی برای مردم به وجود آورده است، گفت: براساس  آئین‌نامه جدید سوالات نمایندگان از وزرا تذکرات، تحقیق و تفحص‌ها و مواردی که در استیضاح‌های قبل مطرح شده دغدغه‌هایی تحت عنوان دغدغه‌های نمایندگان مجلس در کنار برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در گزارش کمیسیون ارائه شده تا مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد:  آقای خاوازی در صورت اخذ رأی اعتماد بهتر است موضوعاتی همچون فضای حاکم بر مدیریت وزارتخانه و تقویت روحیه جهادی، اولویت دادن به تخصص و توانمندی، پشتیبانی از تصمیمات کارشناسی، استقلال وزیر در تصمیمات اجرایی و مدیریتی، آگاهی به دانش روز کشاورزی و عدم به کارگیری نیروهای بازنشسته تحت هر عنوانی را مورد توجه جدی قرار دهد.

کیخا با اشاره به این‌که وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صورت اعتماد مجلس به وی باید نسبت به حقوق کشاورزان متعهد باشد و مبارزه جدی با فساد را در دستور کار قرار دهد، گفت: مبارزه با فساد  پیچیده اداری، رقابتی کردن فضای کسب و کار، تاکید بر استفاده بهینه از منابع، توسعه اخلاق کشاورزی، اتخاذ سیاست‌های مناسب با تغییر اقلیم، همکاری با خیرین و سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه با وزارت نیرو و حفاظت محیط زیست برای غلبه بر بحران آب باید در دستور کار وزیر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز