خبرگزاری کار ایران

در مخالفت با خاوازی مطرح شد؛

صادقی: در رزومه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اغراق شده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۱۳۸

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در رزومه عملی و اجرایی وزیر پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی اغراق شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود صادقی در جریان بررسی صلاحیت «کاظم خاوازی» وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در مخالفت با وی بیان کرد: خوب است تائید صلاحیت وزیر پیشنهادی را از راه‌های دیگر انجام می‌دادید. حکم حکومتی از  اختیارات رهبری است که  بسیار ارزشمند و بسیار راهگشا اما نباید برای مسائلی پیش پا افتاده مانند تصویب بودجه از آن استفاده کنیم.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: تصویب استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیاز به تصویب مجلس دارد.

وی ادامه داد: آقای خاوازی از لحاظ ویژگی فرد انسان وارسته‌ای است اما به نظر می‌رسد در رزومه ایشان اغراق صورت گرفته است. در بیوگرافی و اجرایی آقای خاوازی اغراق شده است به طوری که عنوان شده وی مجری و مشاور ۱۰۰ طرح کشاورزی بوده است، فصول کشاورزی ما کوتاه است و وی هم فردی جوان بوده و مشخص نیست که چگونه وی در این طرح‌ها مشارکت کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چاپ ۱۵۰ مقاله بعد از فارغ‌التحصیلی وی در بیوگرافی وزیر پیشنهادی وزیر کشاورزی عنوان شده که کار بسیار سختی است من دانشگاهی هستم و مشخص نیست وی چگونه این کار را کرده است؟

وی با بیان اینکه در کلیات برنامه ایشان به اقتصاد دانش بیان اشاره کردند، گفت: به گواه کارشناسان در این طرح از تخصص کارشناسان و تفکر دانش‌بنیان استفاه نشده و شما به عنوان یک کارشناس خاک چنین چیزی را لحاظ نکرده‌اید. 

صادقی ادامه داد: ساز و کار روشنی برای سهم بندی عوامل در مکانیزم تولید ارائه نشده و بیشتر حالت شعاری دارد، نمی‌توان صرفا با راه اندازی یک سامانه بین  بخش خصوصی و دولتی نمیتوان راه‌کار ارائه داد. شما در برنامه به برنامه ششم توسعه اشاره کردید  اهداف بسیار کلی در برنامه ششم توسعه وجود دارد که  شما در این مدت یک سال و نیم نمی تواند آن را عملیاتی کند بهتر نبود برنامه‌ای ارائه می‌کردید که قابلیت اجرایی داشته باشد

وی ادامه داد: در برنامه خود بر ضرورت خوداتکایی در تولید برخی محصولات کشاورزی اشاره کردید خوداتکایی در تولید محصولات اساسی خوب است اما در برنامه های وزیر پیشنهادی کشاورزی، راهکار عملی شفاف و روشنی برای رسیدن به این هدف ارائه نشده است. این شعارها عالی است اما مهم این است که وزیر آینده در یک سال آتی بگوید چه برنامه های مشخصی دارد اما برنامه های این وزیر پیشنهادی حالت تئوریک دارد.

وی با بیان این‌که آقای خاوازی راهکارهایی را برای تحقق برنامه ششم توسعه مطرح کرده اما  تنها  یک سال و نیم که از عمر دولت باقی مانده است، گفت:فرصت کمی برای تحقق این برنامه ها است و این برنامه ها سال‌ها وقت و انرژی لازم دارد و امکان تحقق بسیاری از این اهداف در یک سال آینده وجود ندارد.

صادقی تاکید کرد: همه می‌دانیم متصدی تصمیمات صادرات و واردات محصولات کشاورزی، وزارت صمت است و سیاست‌گذاری در بخش تولید بر عهده وزارت کشاورزی است که این مسئله یکی از معضلات بزرگ است اما وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی راهکار مشخصی را برای برون رفت از این تعارض ارائه نکرده است.

وی ادامه داد: بنده از همکاران دانشگاهی خود برای اظهارنظر کارشناسی درباره برنامه‌های خاوازی دعوت کرده‌ام که نشان می‌دهد جامعه علمی و دانشگاهی این فرد را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی شایسته نمی‌دانند و مسئله حائز اهمیت دیگر آن است که خاوازی تجربه اجرایی کمی دارد و این تجربه کوتاه برای وزارتخانه‌ای به این گستردگی کافی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به عملکرد حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی نقد داشتم و جز امضاءکنندگان استیضاح وی بودم چرا که در عملکرد وی مشکلاتی وجود داشت اما خاوازی هم برنامه مشخصی برای برون رفت از این مشکلات ارائه نکرده است و با این شرایط قطعا وی هم دچار گلوگاه‌های فساد و غیرشفاف در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی در پایان گفت: شما در برنامه خود به احیا و توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی اشاره کردید در حالی که مجلس قانونی در این باره به تصویب رساند اما دولت حتی آئین نامه اجرایی آن را تدوین نکرد، البته در برنامه‌تان تأکید زیادی بر تولید داخلی شده است ولی باید بگویم این برنامه بیشتر حالت شعار گونه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز